شناسهٔ خبر: 67722712 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دور دنیا

عقبگرد قیمت درهم امارات و ریال عمان؛ دینار عراق در جا زد/ تحول بزرگ در گردشگری ترکیه

اقتصادنیوز: آخرین روز کاری هفته برای بازار ارز در حالی سپری شد که قیمت ها نسبت به روز گذشته پایین آمدند و قیمت درهم امارات هم 15714 تومان نرخ گذاری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، ترکیه این روزها به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در جهان تبدیل شده است و اعداد و آمار رسمی اعلام شده توسط آنکارا و همچنین نهادهای رسمی مهر تاییدی بر این موضوع زده است. اتفاقی که یک شب به دست نیامده است و حاصل برنامه ریزی درست و همچنین ایجاد پارامترهایی مهم در جهت جلب نظر گردشگران است. یکی از مهم ترین پارامترها به گفته کارشناسان به حوزه سینما و ساخت سریال ها و فیلم های نمایشی قابل توجه در طی سالیان اخیر است.

محبوبیت جهانی درام‌های تلویزیونی ترکی که در زبان ترکی به آن دیزی می‌گویند، این کشور را به جایگاه صادرکننده پیشرو برای محصولات نمایشی سوق داده است. سریال‌های تلویزیونی ترکی موجب تقویت وجهه بین‌المللی این کشور می‌شوند و میلیون‌ها بیننده و گردشگر را از سراسر جهان به جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و البته لوکیشن فیلم‌ها جذب می‌کنند. به گزارش ایمنا، کارشناسان معتقدند موفقیت برنامه‌های تلویزیونی منجر به شکوفایی صنعت در حال رشد میلیارد دلاری ترکیه شده است و همچنان در حال گسترش به بازارهای جدید است. محبوبیت این نمایش‌ها قدرت نرم ترکیه را نیز در مقیاس جهانی به شدت افزایش می‌دهد. منظور از قدرت نرم، توانایی جذب و انتخاب به جای اجبار است و شامل فرهنگ، ارزش‌های سیاسی و سیاست‌های خارجی می‌شود.

امروزه ست‌جت (Setjetting) در ترکیه که سفر به محل فیلم‌برداری فیلم‌ها اطلاق می‌شود، به‌شدت افزایش یافته است. علاقه‌مندان به سریال‌های ترکی برای بازدید از لوکیشن‌های فیلمبرداری و ملاقات با بازیگران موردعلاقه خود از کشورهای مختلف به ترکیه سفر می‌کنند و در این مسیر با فرهنگ این کشور آشنا می‌شوند. حال یکی از معیارهای جذب گردشگر کشور همسایه ایران را مرور کردیم؛ نگاهی هم به آخرین قیمت واحد پول رسمی این کشور در بازار تهران بیندازیم.

نرخ امروز لیر ترکیه 28 تیر 1403

امروز همچنین قیمت لیر ترکیه معاملات را در حالی پشت سر گذاشت و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته افت قیمت 10 تومانی داشت. هر لیر در ساعات پایانی امروز 1730 تومان قیمت گذاری شد.

​قیمت درهم امارات امروز

امروز همچنین قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران، افت قیمت 33 تومانی را تجربه کرده است و نسبت به روز گذشته 15714 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت منات آذربایجان امروز

در بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان شیب نزولی را همچون روز گذشته تجربه کرد و با افت 70 تومانی که داشته است، 33730 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا امروز به 1.7 رسید که تغییری نسبت به روز گذشته نداشت.

آخرین قیمت درام ارمنستان در بازار

معاملات بازار در حالی سپری شد که قیمت درام ارمنستان رنج بود و 156 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

قیمت دینار عراق امروز

قیمت دینار هم در بازار ارز تهران همچون روز گذشته ثبات قیمت داشت، هر دینار امروز 45 تومان معامله شد.

آخرین قیمت ریال عمان در بازار

پایان معاملات بازار ارز تهران حکایت از افت ارزش 110 تومانی ریال عمان در مقایسه با روز گذشته داشت. هر ریال عمان 156650 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان با دلار آمریکا هم در پایان معاملات امروز به 2.6 رسید.

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان برد و بسته شد که قیمت لاری گرجستان پایین آمد. هر لاری عصر امروز 22160 تومان قیمت خورد تا افت ارزش 30 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین نرخ بات تایلند

وقت آن رسیده تا سری به شرق آسیا بزنیم، جایی که قیمت واحد پول رسمی کشور تایلند هم ثبات را تجربه کرده است. هر بات در پایان فعالیت امروز بازار 1648 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی افزایش را در پیش گرفت و در حالی معاملات را به پایان رساند که 10 تومان گران و 12780 تومان قیمت خورد.

خلاصه معاملات امروز پیام آور خبری تازه برای معامله گران نبود و به مانند روز گذشته قیمت ارزها در محدوده رنج نوسان دادند.

برچسب‌ها:

نظر شما