شناسهٔ خبر: 67722209 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش مخالفت‌ها با نظام سلطنتی در انگلیس

دولت و مجلس جدید انگلیس در حالی فعالیت خود را آغاز کردند که مخالفت‌ها با سیاست‌های حکومت و نظام سلطنتی به سرعت در حال افزایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  دولت و مجلس جدید انگلیس در حالی فعالیت خود را آغاز کردند که مخالفت‌ها با سیاست‌های حکومت و نظام سلطنتی به سرعت در حال افزایش است.

<div id="video-display-embed-code_11330885"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4286445/11330885?width=600&height=350"></script></div>


مجلس جدید انگلیس با سخنرانی چارلز، شاه این کشور در میان تدابیر شدید امنیتی به طور رسمی گشایش یافت و شاه انگلیس برنامه‌های یک ساله دولت جدید خود را اعلام کرد.
پلیس انگلیس در آستانه گشایش مجلس عوام و پیش از سخنرانی شاه دست کم ۱۰ نفر از معترضان به عملکرد حکومت از جمله حامیان فلسطین را با بازداشت کرد.
یک شهروند انگلیسی در این باره می‌گوید: نظام سلطنتی یک نظام منسوخه و در یک دموکراسی مدرن نظام سلطنت جایی ندارد.
در مسیر حرکت شاه از کاخ باکینگهام تا ساختمان مجلس این کشور، مخالفان سلطنت و هواداران نظام جمهوری نیز با برگزاری تجمع‌های اعتراضی در مسیر حرکت کالسکه شاه، با شعار «تو شاه ما نیستی» و «نظام سلطنت نمی‌خواهیم»، مخالفت خود را با نظام سلطنت در این کشور ابراز کردند.
یک شهروند انگلیسی معترض به نظام سلطنت در این کشور نیز می‌گوید: اصلا دموکراتیک نیست که، چون فردی در خانواده سلطنتی متولد شده رئیس حکومت باشد.
وی افزود: چنین نظامی نمی‌تواند دموکراتیک باشد. دیگر ملت‌های اروپایی، مدت هاست از شر نظام‌های سلطنتی و خاندان پادشاهی خلاص شده اند و فکر می‌کنم زمان رهایی ما هم از این نظام، فرا رسیده است.
وقتی شاه انگلیس برنامه‌های یک سال آینده دولت را خواند معلوم شد، تداوم حمایت از عضویت در پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) ُ، حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه، تقویت ارتش و حفط و تقویت زرادخانه‌های هسته ایُ تقویت روابط اقتصادی، بازرگانی و نظامی با کشور‌های اروپایی و اتحادیه اروپا، حمایت از راه حل تشکیل دو دولت اسرائیلی و وفلسطینی، حمایت از امنیت اسرائیل، از سیاست‌های دولت این کشوراست.
دولت جدید انگلیس از حزب کارگر، همچون دولت پیشین از حزب محافظه کار، با سیاست‌های خود نشان داد عاشق ماجراجویی‌های نظامی، و به گفته مخالفان سلاح‌های هسته‌ای عاشق بمب اتمی است.

نظر شما