شناسهٔ خبر: 67722058 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه هلدینگ بزرگ تاپیکو؛ تولید پتروشیمی خراسان از برنامه مصوب تولید خردادماه جلوتر افتاد

بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه هلدینگ بزرگ تاپیکو در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» از جلوتر افتادن میزان تولید پتروشیمی خراسان از برنامه مصوب تولیدی خردادماه امسال حکایت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بورس نیوز، بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه هلدینگ بزرگ تاپیکو در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نشان می‌دهد با تلاش شبانه‌روزی کارکنان زحمتکش شرکت پتروشیمی خراسان، میزان تولید آمونیاک، اوره و کریستال ملامین این شرکت در خردادماه سال‌جاری از برنامه مصوب تولیدی جلوتر افتاده است.

براساس رصد آخرین آمارها، در حالی میزان تولید آمونیاک شرکت پتروشیمی خراسان در خردادماه امسال به ۳۲ هزار و ۳۹۱ تن رسیده که این میزان نسبت به رقم مصوب بودجه‌ای (۲۹ هزار تن) حاکی از تحقق حدود ۱۱۲ درصدی است.

همچنین میزان تولید آمونیاک شرکت پتروشیمی خراسان در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته (۳۱ هزار تن) افزایش ۴ درصدی نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، میزان تولید اوره شرکت پتروشیمی خراسان در خردادماه امسال به ۵۰ هزار و ۱۸۴ تن رسیده که این میزان نسبت به رقم مصوب بودجه‌ای (۴۹ هزار و ۱۵۵ تن) از تحقق ۱۰۲ درصدی حکایت دارد.

علاوه بر این، میزان تولید اوره شرکت پتروشیمی خراسان در آخرین ماه فصل بهار با تحقق ۱۰۵ درصدی نسبت به رقم مصوب بودجه‌ای از یک‌هزار و ۷۸۵ تن به یک‌هزار و ۸۴۵ تن افزایش یافته است.

براساس رصد آخرین آمارها، در حالی میزان تولید کریستال ملامین شرکت پتروشیمی خراسان در خردادماه امسال به یک‌هزار و ۲۹۸ تن رسیده که این میزان نسبت به رقم مصوب بودجه‌ای (یک‌هزار و ۷۵۸ تن) حاکی از تحقق ۱۰۵ درصدی است.

 فروش مقداری و مبلغ فروش

بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه هلدینگ بزرگ تاپیکو در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نشان می‌دهد در حالی میزان فروش مقداری آمونیاک شرکت پتروشیمی خراسان در خردادماه امسال به ۲ هزار و ۵۷۴ تن رسیده که این رقم نسبت به رقم مصوب بودجه‌ای (۲ هزار و ۵۰۰ تن) از تحقق ۱۰۳ درصدی حکایت دارد.

همچنین مبلغ فروش آمونیاک این شرکت در آخرین ماه از فصل بهار به ۳۱۸ میلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال رسیده، این در حالی است که این مبلغ در مدت مشابه در سال گذشته ۱۸۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال بوده است. برهمین اساس، مبلغ فروش آمونیاک شرکت پتروشیمی خراسان در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

براساس رصد آخرین آمارها، میزان فروش مقداری اوره شرکت پتروشیمی خراسان در آخرین ماه از فصل بهار به ۴۴ هزار و ۷۵ تن رسیده که این رقم نسبت به رقم مصوب بودجه‌ای (۴۵ هزار تن) حاکی از تحقق ۹۸ درصدی است.

علاوه بر این، مبلغ فروش اوره این شرکت در خردادماه سال‌جاری به ۵ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال رسیده، این در حالی است که این مبلغ در مدت مشابه در سال گذشته ۴ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال بوده است. برهمین اساس، مبلغ فروش اوره شرکت پتروشیمی خراسان در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

گفتنی است، مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۳ را به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کرده‌اند.

در این راستا، بابک افقهی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) برای تحقق جهش تولید در شرکت‌های تابعه علاوه بر اینکه بخشنامه‌هایی را ابلاغ کرده است، در جلسات ماهانه نیز به صورت گام به گام تحقق این مطالبه به حق مقام معظم رهبری را پیگیری می‌کند.

اشتراک گذاری :

نظر شما