شناسهٔ خبر: 67721231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سفیر کشور ژاپن در ایران: سفیر کشور ژاپن در ایران:

ژاپن سعی در گسترش روابط علمی با دانشگاه‌های ایران دارد ژاپن سعی در گسترش روابط علمی با دانشگاه‌های ایران دارد

سفیر کشور ژاپن در ایران گفت: سفارت و کشور ژاپن سعی در گسترش روابط علمی و فناوری بین دانشگاه‌های ایران و ژاپن دارد و از روابط بین دانشگاهی حمایت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

تسوکادا تاماکی،سفیر کشور ژاپن در ایران امروز  پنجشنبه طی سخنانی در دانشگاه ادیان و مذاهب قم اظهار کرد: سفارت و کشور ژاپن سعی در گسترش روابط علمی و فناوری بین دانشگاه‌های ایران و ژاپن دارد و بازدید امروز نیز در راستای پیشبرد این روابط صورت گرفته است.

سفیر کشور ژاپن در ایران بیان کرد: اقدامات و تلاش‌هایی ضمن ارتقا سطح تعاملات و ارتباطات مشترک بین دانشگاه‌های ایران و چین صورت گرفته و فعالیت‌های در این راستا انجام شده است.

تاماکی خاطرنشان کرد: کشور ژاپن آماده همکاری با اساتید و دانشجویان را در زمینه بورسیه‌های تحصیلی است و از روابط دانشگاهی و نخبگانی حمایت خواهد کرد.

نقاط تشبیه فرهنگی کشورها فرصتی برای گسترش روابط بین دانشگاه‌هاست

 حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب هم  اظهار کرد: نقاط تشبیه فرهنگی کشورها فرصتی برای گسترش ارتباطات علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها با یکدیگر است، ولو اینکه روابط علمی بین دانشگاه ادیان و مذاهب و دیگر دانشگاه‌های مطرح در جهان وجود دارد.

موسس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه بیان کرد: این دانشگاه آمادگی گسترش ارتباطات دانشگاهی همچون بورسیه‌های تحصیلی اساتید و دانشجویان و فعالیت‌های آکادمیک با دانشگاه‌های چین را دارد.

حجت‌الاسلام نواب خاطرنشان کرد: بدون شک علاقه‌مندی متقابل سفارت ژاپن و دانشگاه ادیان و مذاهب، کمک خوبی برای گسترش فعالیت‌ها برنامه‌های مشترک بین دانشگاه‌های این دو کشور خواهد بود.

منبع:مهر

نظر شما