شناسهٔ خبر: 67720504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس تاکید کرد

لزوم احیا و معرفی آثار تاریخی به‌عنوان نشانه‌های هویت و تمدن

ابراهیم‌ عزیززاده

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس گفت: آثار تاریخی نشان‌دهنده هویت و تمدن سرزمین ما هستند و برای حفظ و معرفی این آثار نباید کوتاهی کنیم.

صاحب‌خبر -

بابک رضازاده امروز (۲۸ تیر ماه) اظهار کرد: شهرستان مشگین‌شهر از آثار تاریخی و فرهنگی ویژه‌ای برخوردار است که در تعامل با اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل و با تخصیص اعتبار از محل‌های مختلف مانند اعتبارات در اختیار نماینده برای حفظ و احیای این آثار برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی بیان کرد: محوطه باستانی شهریئری با قدمتی بیش از ۷۰۰۰ سال، یکی از نشانه‌های مهم تمدنی در این منطقه است که ظرفیت ثبت جهانی را دارد و باید برای رونق این محوطه باستانی و معرفی آن اقدامات شایسته‌ای انجام شود.

رضازاده ادامه داد: استان اردبیل با وجود داشتن ظرفیت‌های کم‌نظیر، در بسیاری از حوزه‌ها محروم مانده و لازم است که با همدلی و همراهی همه مسئولان و با فعال کردن ظرفیت‌های موجود برای توسعه استان تلاش کنیم.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس گفت: ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل و شهرستان مشگین‌شهر از مزیت‌های استان محسوب می‌شوند و باید با توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و فعال کردن ظرفیت‌های پنهان مانند روستاهای گردشگری به دنبال بهره‌برداری بیشتر از صنعت گردشگری باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل، وی اضافه کرد: پروژه موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر یکی از امتیازهای مهم این شهرستان است که می‌تواند محلی برای نمایش و ارائه تاریخ و فرهنگ غنی منطقه باشد که تلاش می‌کنیم با همکاری اداره کل میراث‌ فرهنگی، این پروژه را در اسرع وقت به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام

نظر شما