شناسهٔ خبر: 67720329 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولیدکنندگان دولتی ملزومات پزشکی همچنان در رقابت نابرابر با بخش خصوصی

دبیرکل سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سرسوزن گفت: با وجود پیگیری‌ها برای واگذاری شرکت‌های دولتی که با بخش خصوصی در تولید سرنگ و سرسوزن رقابت نابرابر دارند هنوز در این باره اقدام مشخصی صورت نگرفته است.

صاحب‌خبر -

خدایار عینی دبیرکل سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سرسوزن در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریه صنعت خبرگزاری صداوسیما با اشاره به رقابت دولتی‌ها با بخش خصوصی در تولید ملزومات پزشکی گفت: سال گذشته یکی از اعضای کمیسیون اصل نود که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم بود از آقای صفوی رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارزی دعوت به عمل آورد تا در نشستی مسائل پیش آمده در تولید سرنگ و سرسوزن، مطرح و راه حل ارائه شود.

<div id="video-display-embed-code_11329322"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4286037/11329322?width=600&height=350"></script></div>

وی افزود: در این جلسه قول‌هایی مبنی بر واگذاری کارخانه آواپزشک به بخش خصوصی از طریق ارائه در بورس داده شد همچنین قرار شد خطِ تولیدِ این کارخانه برای آن دسته از محصولاتی که توسط بخش خصوصی در بازار اشباع شده متوقف شود و به مشکلات مرتبط با تولید بخش خصوصی توجه داشته باشند.

عینی ادامه داد: متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی در راستای توقف تولیدات دولتی‌ها در بازاری که اشباع از محصول تولیدی بخش خصوصی است، صورت نگرفته و از طرفی برای واگذاری از طریق بورس با وجود قول‌هایی که داده شده تاکنون اقدامی نشده است.

دبیرکل سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سرسوزن گفت: در رابطه با رقابت شرکت هلال احمر (سها) در تولید سرنگ و سرسوزن، از طریق ستاد تدارکات پزشکی هلال احمر و مسئولان مربوطه پیگیری کردیم؛ آنها هم روی صادرات محصولات تولیدی که بخش خصوصی آن را تولید می‌کند، تمرکز داشتند و گفتند که عمده تولیدات آنها به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه مسئولان هلال احمر کار‌هایی انجام داده اند، اما نتیجه محسوس و عملیانی ندیدیم و هنوز کماکان در بازار ایران حضور دارند و رقابت‌های ناعادلانه با بخش خصوصی دارند.

گفتنی است سال گذشته دبیرکل سندیکای تولیدکنندگان سرنگ و سرسوزن از تعطیلی ۵ کارخانه تولید ملزومات پزشکی بخش خصوصی به دلیل رقابت نابرابر با شرکت‌های آواپزشک وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت سها وابسته به هلال احمر، خبر داد.

نظر شما