شناسهٔ خبر: 67719128 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۲۶ سال پیش در چنین روزی؛

هاشمی رفسنجانی: آیت الله خامنه ای گفت کرباسچی را عفو می کنم

هاشمی رفسنجانی ۲۶ سال پیش در چنین روزی در خاطرات یکشنبه ۲۸ تیر ۱۳۷۷ نوشت:شب میهمان رهبری بودم حالشان بهتر است درباره شهردار تهران صحبت کردیم گفتند اگر محکوم شود او را عفو خواهند کرد و گفتند با وزارت آقای عبدالواحد موسوی لاری نه موافقت کرده اند و نه مخالفت. ولی مناسب نمی دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی ۲۶ سال پیش در چنین روزی در خاطرات یکشنبه ۲۸ تیر ۱۳۷۷ نوشت:... در آفریقای جنوبی ازدواج و مراسم عروسی آقای نلسون ماندلای ۸۱ ساله با خانم گراسا ماشل بیوه حدود ۶۰ ساله سامورا ماشل رهبر موزامبیک است که جشن مفصلی هم گرفته اند و با هم رقصیده اند. در سفر من به آفریقای جنوبی ماندلا از من خواست که واسطه بشوم تا بیوه مارشال ازدواج را بپذیرد ولی من سفر به موزامبیک نداشتم و با توجه به سن ماندلا مساله را جدی نگرفتم.

هاشمی رفسنجانی نوشت: ...آقای ابراهیم رئیسی رئیس سازمان بازرسی کل کشور آمد شنیده است که من از فشارهای بی مورد بازرسی بر مدیران سابق ناراضی ام. تلاش کرد که بازرسی را توجیه کند. من نمونه گزارش بازرسی در مورد افتتاح کارخانه فولاد آلیاژی یزد و اصل مساله که تعطیل کردن خط فولاد پس از شروع کار و عدم النفع های فراوان به خاطر عدم استفاده از ارزش افزوده نورد و پرداختن به مسائل سطحی را گفتم که قرار شد پیگیری کند. مطرح کرد که با دیدن رکود کارها در دولت جدید و مقایسه با فعالیت‌های فراوان مدیران در دولت من بی انصافی است که روی نواقص جزئی کارهای آنها مته به خشخاش گذاشته شود و گفت مساله حکم دادگاه شهردار تهران در جلسه روسای قوه قضائیه مطرح شده و همگی از آقای یزدی خواسته اند که دخالت کنند و مانع حکم بی مورد شوند که افکار عمومی ناراحت خواهد شد و گفت قوه قضائیه در این دادگاه ضرر کرده است.

عصر آقای حسین محلوجی وزیر سابق معادن و فلزات آمد گزارش مذاکراتش با ابراهیم رئیسی رئیس سازمان بازرسی کل کشور را داد که از مسائل فولاد آلیاژی دفاع کرده است.

آقای حسین شیخ الاسلام برای خداحافظی آمد سفیر در سوریه شده است. راضی نیست و امنیت هم ندارد چون جزو گروه دانشجویان پیرو خط امام است که تحت پیگرد آمریکاست.

شب میهمان رهبری بودم حالشان بهتر است درباره شهردار تهران صحبت کردیم گفتند اگر محکوم شود او را عفو خواهند کرد و گفتند با وزارت آقای عبدالواحد موسوی لاری نه موافقت کرده اند و نه مخالفت. ولی مناسب نمی دانند. نظر دادند این دو نامه ای که به امام نوشته بودیم و یکی از آنها را من امضاء کرده بودم و یکی را پنج نفر - آقایان خامنه ای، بهشتی، باهنر، موسوی اردبیلی و من - در خاطرات چاپ شود. امروز متن دو نامه را بررسی کردیم. خوب است در تاریخ های اسفند سال‌های ۵۸ و ۵۹ نوشته ایم و به خط من است.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما