شناسهٔ خبر: 67718645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی خبر داد؛

شرکت 1140 نفر از مردم اراک و ساوه در پویش نذر خون

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی خبر داد؛ مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با بیان اینکه مردم 2 شهرستان این استان در پویش نذر خون محرم شرکت کرده‌اند، گفت: همزمان با دهه نخست محرم 1140 نفر در شهرستان‌های اراک و ساوه در پویش نذر خون مشارکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، ریتا ظهیری افزود: در این بازه زمانی 1370 نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون این 2 شهر مراجعه کردند که از این تعداد، 1056 نفر در شهرستان اراک و 314 نفر از شهرستان ساوه بودند.

وی به اهداء پلاکت‌فرز از سوی شرکت‌کنندگان در پویش نذر خون محرم سال جاری اشاره کرده و ادامه داد: در دهه نخست محرم 6 پلاکت‌فرز نیز از خون اهدایی عزاداران حسینی تأمین شد و در اختیار بیماران مورد نیاز قرار گرفت.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی درباره اهدای خون در روزهای عاشورا و تاسوعا نیز اظهار داشت: 424 نفر در شهرستان‌های اراک و ساوه برای اهداء خون مراجعه کردند که از این تعداد 364 نفر موفق به اهدای خون شدند.

ظهیری تصریح کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا محرم سال جاری 341 نفر در شهرستان اراک و 83 نفر در شهرستان ساوه مراجعه کردند که از این تعداد در شهرستان اراک 288 نفر و در شهرستان ساوه 76 نفر شرایط اهدای خون داشتند. 

انتهای پیام/

نظر شما