شناسهٔ خبر: 67717560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هوای اراک امسال ۱۹ روز ناسالم بوده است

کامیار زادفر

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای استان مرکزی از ناسالم بودن هوای اراک و شازند برای گروه‌های حساس خبر داد و گفت: امسال تعداد روزهای ناسالم در اراک به ۱۹ روز رسید.

صاحب‌خبر -

علیرضا محرابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: براساس اطلاعات دریافت‌شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز (پنجشنبه، ۲۸ تیر ماه) برابر با عدد ۱۲۰ و شاخص کیفیت هوا، ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

وی ادامه داد: وضعیت شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت ۱۱ صبح امروز برای شهر اراک ۱۱۶ و شهر شازند ۱۳۵ بود که نشانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

محرابیان بیان کرد: آلاینده مسئول آلودگی‌ هوا، ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون است و تعداد روزهای ناسالم اراک از ابتدای سال تا کنون به ۱۹ روز رسیده است.

براساس هشدار سطح زرد هواشناسی استان مرکزی به‌دلیل تداوم وزش بادهای شرقی در بیابان‌های شرق قم، پتانسیل خیزش و انتقال گرد و خاک از این مناطق به استان تا روز شنبه وجود دارد. همچنین احتمال خیزش گرد و خاک محلی در مناطق مستعد استان بویژه مناطق حاشیه و بستر خشکیده تالاب میقان پیش‌بینی می‌شود که کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا را درپی خواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما