شناسهٔ خبر: 67717199 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

موضع پوتین نسبت به استخراج ارز‌های دیجیتال

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مورد استخراج ارزهای دیجیتال در کشورش هشدار داد و گفت که این امر خطر مصرف بیش از حد و کمبود برق در برخی مناطق را به دنبال دارد.
روسیه یکی از بزرگترین ماینرهای کریپتوکارنسی در جهان است که در آن اپراتورهایی متشکل از هزاران رایانه در آشیانه‌ها یا انبارهای مخفی، تراکنش‌ها را در ازای دریافت ارز دیجیتال جدید تأیید می‌کنند.
با این حال، کرملین نسبت به این صنعت که در روسیه هنوز قانونمند نشده بدبین است و در حال حاضر تلاش دارد به منظور کنترل بیشتر بر آن، لوایحی را در پارلمان به تصویب برساند.
آقای پوتین روز چهارشنبه ۱۷ ژوئیه در سخنانی تاکید کرد که «تقریباً ۱.۵ درصد از کل مصرف برق» در کشورش توسط ماینرهای ارزهای دیجیتال مصرف می‌شود.
رئیس جمهوری روسیه طی نشستی با حضور مقامات دولتی که شبکه‌های تلویزیونی آنرا پوشش دادند، تصریح کرد: « این رقم همچنان در حال افزایش است.»
وی افزود: «آنچه نگران‌کننده به نظر می‌رسد و توجهی به آن نشده این است که رشد کنترل‌نشده مصرف انرژی الکتریسیته برای استخراج ارزهای دیجیتال می‌تواند منجر به کمبود برق در برخی مناطق شود.»
ولادیمیر پوتین در همین راستا یادآور شد که سه منطقه در سیبری پیش‌تر به دلیل میزان بالای استخراج ارزهای دیجیتال با کمبود برق مواجه شده بودند.
رئیس کرملین سپس با طرح هشدارهایی در این خصوص افزود: «در واقع این مسئله حاد است و عواقب جدی در پی دارد.»
وی بدون اشاره به نحوه رسیدگی به این مشکل و احتمال وضع محدودیت‌هایی برای استخراج ارزهای دیجیتال در کشورش، گفت که باید در این زمینه «تصمیماتی به موقع» اتخاذ شود.قانونگذاران روس هفته آینده قرار است در خصوص لایحه‌ پیشنهادی دولت برای قانون‌مند کردن و تنظیم ارزهای دیجیتال در این کشور بحث گفتگو کنند.
این پیش‌نویس شامل محدود کردن استخراج در مقیاس بزرگ برای شرکت‌های دارای مجوز و اجازه به دولت برای ممنوع کردن استخراج در مناطق خاص در صورت تحت فشار قرار گرفتن عرضه انرژی است.
منطقه سیبری روسیه با برق ارزان و هوای سرد، مدت‌هاست که به کانون استخراج ارزهای دیجیتال در این کشور تبدیل شده است.
این در حالیست که مسکو تاکنون تردید‌هایی را در زمینه پذیرش این صنعت که خود را خارج از کنترل دولت‌های مرکزی می‌داند، از خود نشان داده است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما