شناسهٔ خبر: 67716594 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نرخ جدید جریمه های رانندگی ۱۴۰۳ + سایت استعلام رایگان خلافی خودرو

نرخ جدید جریمه تخلفات رانندگی از ۲۳ تیر در سراسر کشور اعمال شده و در جدول نرخنامه جدید، در مجموع نرخ ۱۷۴ عنوان تخلف رانندگی در سه سطح «کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی»، «سایر شهرها» و «روستاها و راههای روستایی» مورد بازنگری قرار گرفته‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نرخ‌نامه جدید جریمه تخلفات رانندگی، حرکات پرخطر در رانندگی، سبقت غیرمجاز، دنده عقب، سبقت غیرمجاز، رانندگی در حالت مستی و غیرارادی و نیز عبور از چراغ قرمز بیشترین مبالغ جریمه‌ها را به خود اختصاص داده است.

هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا یا حرکت موتورسیکلت روی یک چرخ و به طور مارپیچ اگر در کلان‌شهرها صورت گیرد، ۵۰۰ هزار تومان، در سایر شهرها ۴۰۰ هزار تومان و در روستاها ۲۵۰ هزار تومان جریمه دارد.

همچنین برای رانندگی با وسیله نقلیه دودزا ۲۰۰ هزار تومان، استفاده نکردن از کلاه ایمنی راکبان موتورسیکلت و کمربند ایمنی راننده و سرنشین وسایل نقلیه ۱۵۰ هزار تومان و نداشتن بیمه نامه ۱۵۰ هزار تومان جریمه تعیین شده است.

جزئیات افزایش نرخ جریمه‌های تخلفات رانندگی+جدول

در تخلفات مربوط به سبقت، نرخ جریمه‌ای بین ۳۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان معین شده است یا عبور از چراغ قرمز اگر در روستاها صورت گیرد ۲۰۰ هزار تومان، در سایر شهرها ۳۰۰ هزار تومان و در مراکز استانی و کلان‌شهرها ۴۰۰ هزار تومان جریمه دارد.

در این نرخ‌نامه دنده عقب در آزادرراه‌ها و بزرگراه‌ها ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد و رانندگانی که در حالت بی ارادگی و مصرف داروهای روان گردان یا افیونی و در حالت مستی اقدام به رانندگی کنند، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

جزئیات افزایش نرخ جریمه‌های تخلفات رانندگی+جدول

اگر راننده متخلف دارای ۳۰ نمره منفی باشد، علاوه بر اینکه گواهینامه او به مدت سه ماه ضبط می‌شود، در پایان مدت مزبور باید ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی به خزانه عمومی دولت پرداخت کند؛ چنانچه در اثر ارتکاب تخلفات جدید ۲۵ نمره منفی به متخلف تعلق گیرد، گواهینامه او به مدت شش ماه ضبط و پس از انقضا مدت مزبور و پرداخت ۷۵۰ هزار تومان به نفع خزانه عمومی مسترد می‌شود.

اگر پس از آن راننده متخلف در اثر ارتکاب تخلفات جدید ۲۰ نمره منفی به متخلف تعلق گیرد گواهینامه او ابطال می‌شود و بعد از یک سال می‌تواند برابر مقررات و پس از طی دوره آموزشی و پرداخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به نفع خزانه عمومی گواهینامه جدید اخذ کند.

استعلام رایگان خلافی خودرو

افراد می‌توانند به منظور گرفتن استعلام خلافی خودروی خود از سایت‌های متعددی از جمله راهور ۱۲۰ و قبضینو استفاده و در صورت تمایل، نسبت به پرداخت جرایم رانندگی خود اقدام کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما