شناسهٔ خبر: 67716454 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ارتش آمریکا پایان ماموریت اسکله شناور در سواحل نوار غزه را اعلام کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- ارتش ایالات متحده آمریکا از پایان ماموریت اسکله شناوری که در سواحل نوار غزه به ادعای رساندن کمک‌ها به نوار غزه ساخته بود، خبر داد و خاطرنشان کرد: «کمک‌ها از طریق کشتی‌هایی که از قبرس در حرکت هستند به بندر اشدود منتقل خواهند شد».

به گزارش شفقنا؛ وبگاه المیادین نوشت: «به گفته بردلی کوپر، معاون فرماندهی مرکزی آمریکا، کمک‌ها ابتدا به اشدود می‌رسد و سپس با کامیون‌هایی که از شمال نوار غزه عبور می‌کنند منتقل می‌شود«.

کوپر ادعا کرد که اسکله به هدف خود در افزایش حجم کمک به غزه و اطمینان از ارسال آن دست یافته است، اما اظهارات وی تنها چند روز پس از آن بیان شد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، ناامیدی خود را از شکست اسکله در رساندن کمک به نوار ابراز کرد و گفت که کاش “موثرتر” بود.

شایان ذکر است که اعلام پایان ماموریت اسکله موقت در سواحل نوار غزه پس از قرار گرفتن آن در شرایط سخت جوی صورت می‌گیرد که منجر به آب نشستن بخش‌هایی از آن و همچنین تشدید انتقادات علیه ناکامی آمریکا در ارائه کمک و ارائه پوشش بشردوستانه برای حمایت آمریکا از جنایات اسرائیل شد.

مایک راجرز، رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا، در نامه‌ای از دولت آمریکا خواست این اسکله را به دلیل آنکه یک فرآیند بی‌اثر، پرخطر و هدر دادن پول است، ببندد. (به گفته نیویورک تایمز 230 میلیون دلار هزینه داشته است).

پیش از آن، در 23 ژوئن گذشته، بخشی از اسکله در ساحل تل‌آویو به ساحل رسید و در اثر امواج آسیب دید که باعث شد برای دومین بار در عرض یک ماه تعمیر شود.

اسکله مأموریت‌های امنیتی و نظامی را در خدمت اشغال انجام داد

علاوه بر این، دولت آمریکا متهم به استفاده از پیاده رو و مشارکت در کشتار 8 ژوئن گذشته توسط اشغالگران در اردوگاه النصیرات که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر شد.

در این زمینه، ران پل، نامزد سابق ریاست جمهوری ایالات متحده، تاکید کرد که “تنها چیزی که اسکله برای آن خوب بود، کمک به ارتش اسرائیل در حمله به غزه در آن روز بود.”

دفتر رسانه‌ای دولت در نوار غزه تأیید کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل و دولت آمریکا توافق کردند که قحطی را تشدید کنند و این توطئه علیه بشریت را با تلاش مجدانه برای ادامه ممانعت از ورود کمک‌ها به نوار و استفاده از آن به عنوان ابزاری سیاسی مدیریت کنند.

این خبر را در وبگاه المیادین ببینید

نظر شما