شناسهٔ خبر: 67716253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:

امام سجاد (ع) اسلام ناب محمدی را در دوران خفقان اموی احیا کرد

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: امام سجاد (ع) احیا کننده اسلام ناب محمدی (ص) و ابقا کننده شیعه در خفقان دوران حکومت اموی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر پنجشنبه در مراسم شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد: امام زین‌العابدین علیه‌السلام پیام‌آور واقعه عاشورا و احیا کننده اسلام ناب محمدی در خفقان دوران حکومت اموی است.

وی با بیان اینکه امام سجاد علیه‌السلام در جریان کربلا نقش بسیار مهمی ایفا کرد افزود: امام سجاد (ع) با اینکه در روز عاشورا بیمار بود اما خود را مبارزه در راه خدا قرار داده بود و تقاضا می‌کرد که به من اجازه دهید وارد جهاد علیه دشمنان خدا شوم.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه امام چهارم (ع) پس از حادثه عاشورا به اسارت رفتند تصریح کرد: پس از شهادت امام حسین علیه‌السلام منصب امامت جامعه را عهده‌دار شدند و در مسیر در کوفه و شام سختی‌های بسیاری دیدند.

وی یادآور شد: امام سجاد (ع) احیا کننده اسلام ناب محمدی (ص) و ابقاء کننده شیعه در خفقان دوران حکومت اموی است.

وی بیان کرد: یزد و اطراف آن قصد داشتند اهل بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام و خاندان رسول الله را تحقیر کنند و آنان را در مسیری عبور دادند که بردگان وارد شام می‌شدند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه یزد و اطرافیان آنها به اسرای دشت کربلا و سر بریده امام حسین علیه‌السلام جسارت کردند گفت: برای جلوگیری از اسلام‌خواهی آنان جسارت‌ها و شکنجه‌های گوناگونی به اسیران قیام عاشورا روا داشتند اما امام سجاد علیه‌السلام در این شرایط سخت خطبه‌های روشنگری ارائه کردند که مصداق عینی جهاد تبیین است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: حضرت زین‌العابدین علیه‌السلام جهادگرانه به تبیین پرداختند و ماهیت دشمنان بنی امیه و یزد برای همگان و تاریخ افشا کردند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حضرت زینب (س) هم این چنین عمل کردند تصریح کرد: حضرت زینب (س) با خطبه غرّا به دربار ظلم، انحطاط، انحراف و تحریف یزد حمله کردند و این نشان می‌دهد که انسان در هر حالی باشد باید شجاعانه با توکل به خدا حق و حقیقت را بیان و باطل را افشا کند.

صفایی بوشهری ادامه داد: امام سجاد علیه‌السلام حضرت زینب (س) چنان با خطبه‌های خود ماهیت دربار یزد را افشا کرد و در همان لحظه یزد وادار به عقب‌نشینی شد و این مهم گامی بود که اسرای پیام‌آور جریان کربلا در نبرد نرم و جنگ فرهنگ سیاسی پیروز شدند.

وی با بیان اینکه امام سجاد علیه‌السلام ۳۴ سال امامت کردند گفت: آن حضرت در مدت امامت خود اسلام و مکتب اهل بیت علیه‌السلام که به نوعی آسیب دیده بود را احیا کرد و با بیان معارف خود و حمایت از نهضت‌های اسلام‌خواهی به شدت سرکرده‌های بنی‌امیه را تحت فشار قرار داد باعث شکست آنان شد.

نظر شما