شناسهٔ خبر: 67716222 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

6 هزار دلار؛ میانگین درآمد سرانه عراقی‌ها در سال

صاحب‌خبر -

شفقنا-«فاضل الغراوی»، رئیس مرکز راهبردی حقوق بشر عراق امروز پنجشنبه اعلام کرد بر اساس بررسی صندوق بین‌المللی پول، عراق در سال 2024 میلادی رتبه هفتم را در شاخص بیشترین و کمترین درآمد سرانه در کشورهای عربی کسب کرده است و میانگین درآمد عراقی‌ها در سال به 6 هزار دلار نزدیک شده است.

به گزارش شفقنا به نقل از الفرات، الغراوی در بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق بررسی صندوق بین‌المللی پول، قطر با درآمد سالانه حدود 82 هزار دلار در صدر جدول قرار گرفت و مصر با 3770 دلار در انتهای این فهرست جای دارد در حالی که عراق با درآمد سرانه 5880 دلار (7 میلیون دینار ) در سال در رتبه هفتم قرار دارد.

وی افزود: نرخ تولید ناخالص داخلی سرانه عراق در سال 2023 پس از دستیابی به رشد 7.9 درصدی در سال 2022 به 2.8 درصد رسید و امید می‌رود که عراق در سال 2024 به رشد 4.4 درصدی تولید ناخالص داخلی دست یابد که در نرخ درآمد سرانه سالانه منعکس خواهد شد.

الغراوی تاکید کرد: قطر از نظر درآمد سرانه سالانه در رتبه هفتم جهان قرار دارد، امارات متحده عربی با حدود 50.6 هزار دلار در رتبه دوم قرار دارد و عربستان با حدود 32.5 هزار دلار در رتبه سوم قرار دارد و کویت با حدود 32.2 هزار دلار در مرتبه چهارم جای دارد.

وی در پایان از دولت خواست تا منابع اقتصادی عراق را تنوع بخشد، توسعه پایدار و جذب سرمایه‌گذاری جهانی را تقویت کند، صندوق نسل‌ها را راه‌اندازی و راهبرد ملی اقتصادی و سرمایه‌گذاری را ایجاد کند و برای سال 2030 هدف‌گذاری نماید تا عراق به رتبه دوم در شاخص درآمد سرانه دست یابد.

متن این خبر در الفرات

نظر شما