شناسهٔ خبر: 67714638 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

هشدار برای مسافران شمال | سیلاب در راه مازندران

هواشناسی مازندران درباره فعالیت سامانه بارشی و جاری شدن سیلاب در دامنه‌ها و ارتفاعات استان هشدار زرد صادر کرد.

صاحب‌خبر -

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که با شکل‌گیری جریانات همرفتی از امروز پنجشنبه تا روز شنبه هفته آینده در دامنه‌ها و ارتفاعات استان رگبار باران، وزش باد و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ خواهیم داشت.

جاری شدن سیلاب به صورت محلی و نقطه‌ای، صاعقه، ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی از پیامدهای این سامانه است.

هواشناسی توصیه کرد که شهروندان اتراق نکردن و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت طبیعت گردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی بویژه در ساعات بعدازظهر و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری و از اواخر وقت با افزایش ابر و به ویژه در ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روزهای جمعه و شنبه نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش شدت گرما و در برخی ساعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و با وزش باد و از روز یکشنبه تا سه‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مازندران نشان می دهد که بندرامیرآباد بهشهر با ثبت دمای ۳۴.۱ و دلیر چالوس با ۲۰.۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود سه درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است.

ایرنا

نظر شما