شناسهٔ خبر: 67697202 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۲۷ تیر / تردد روان در محورهای شمالی

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور امروز به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران حدفاصل ساسانی تا پل کلاک

انسدادهای اخیر

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- یزد - دربید

محور دارای انسداد فصلی:

۱- پونل - خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بعضی نقاط شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی در تهران و مازندران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه و جمعه این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در بعضی نقاط اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، گیلان، ارتفاعات زنجان، شمال خراسان شمالی، دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های مازندران البرز تهران و سمنان ادامه دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه و یکشنبه در بعضی نقاط شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و ارتفاعات مازندران و سمنان، در ساعات بعدازظهر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: با توجه به ناپایداری‌های فصلی طی پنج روز آینده رگبار و رعد و برق در بعضی نقاط واقع در ارتفاعات کرمان و شمال و شرق هرمزگان دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور طی پنج روز آینده جوی پایدار حاکم خواهد بود.

وی گفت: طی پنج روز آینده پدیده غالب در نوار شرقی کشور به‌ویژه شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان، مناطقی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب و جنوب غرب، در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد با بیشینه دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف، گاهی وزش باد و گاهی غبار محلی با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد است.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۴۰ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۳۹ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما