شناسهٔ خبر: 67714372 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار دادستانی سیستان و بلوچستان به تخریب کنندگان اموال عمومی و سارقان هشدار دادستانی سیستان و بلوچستان به تخریب کنندگان اموال عمومی و سارقان

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان گفت: دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت بویژه با تخریب‌کنندگان اموال و تاسیسات عمومی به شدت برخورد می‌کند.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل احمدزاده در جلسه کارگروه صیانت از اموال و تاسیسات عمومی برق منطقه ای استان  بیان کرد: با توجه به رویکرد دستگاه قضا در سیستان و بلوچستان در راستای ارائه خدمات بهینه به مردم؛ این کارگرو در مرکز استان تشکیل و برای اولین بار قرعه به نام برق منطقه‌ای افتاد که با همکاری شرکت توزیع برق این جلسه برگزار شد.
وی افزود: این جلسات به صورت یک ماهه از طرف ارگان‌های مربوطه و همچنین نهاد‌هایی که در صیانت از اموال و تاسیسات عمومی تکلیف دارند برگزار خواهد شد.
سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان ادامه داد: برای رسیدن به دستور کار جلسه مرتبط فنی و کارشناسی شده نهادی که تکلیف برگزاری هر جلسه را دارد باید ۱۰ روز قبل دستور کار کارشناسی شده را به دادستانی مرکز استان و دستگاه‌های دست‌اندرکار ارسال کند.
وی اظهار کرد: در این زمینه شرکت برق منطقه‌ای و توزیع، شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای، راهداری شمال و جنوب، راه و شهرسازی جنوب و شمال و همچنین شرکت زیرساخت ارتباطات با شرکت مخابرات در یک ردیف قرار دارند و باید موضوعات مرتبط دستور کار جلسه را تهیه کنند.
احمدزاده گفت: دستور کار جلسه به دادستان مرکز استان باید به صورت کارشناسی و جزو موضوعات روز باشد، باید به مقابله و مواجهه فنی و عملیاتی با سرقت‌ها و تخریب‌ها در حوزه اموال و تاسیسات عمومی انجام دهیم؛ چرا که در ۲ سال گذشته روند سرقت‌ها و تخریب‌ها در سیستان و بلوچستان بیشتر شده و این مهم می‌طلبد تا با همکاری ادارات مربوطه گشت‌های مشترک تشکیل و این سرقت‌ها کاهش یابد.
وی تاکید کرد: به تمام سارقان و تخریب کنندگان اموال و تاسیسات عمومی هشدار می‌دهیم که دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان با این افراد مقابله جدی خواهد کرد و پرونده کیفری فوری برای همه آنها تشکیل می‌شود.
سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان ادامه داد: ارگان‌های مربوطه وظیفه دارند از اموال و تاسیسات عمومی خود به خوبی محافظت و صیانت کنند؛ چرا که حوزه مربوط به اموال و تاسیسات عمومی حساس بوده و با امنیت روانی مردم ارتباط دارد.
وی تاکید کرد: مصوبات این کارگروه حتماً اجرا خواهد شد و ما از آن حمایت می‌کنیم اگر نهادی قصور و کوتاهی کند در همکاری و اجرایی سازی مصوبات حتماً برخورد قضایی انجام می‌شود تا آمار سرقت‌ها و تخریب‌ها با تشکیل این کارگروه کاهش یابد.

 پیری مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان نیز  عنوان داشت: تمام توان مجموعه برق منطقه‌ای استان در راستای تامین برق پایدار و مطمئن برای مردم شریف استان است و سرقت در حوزه‌ برق که موجب بروز خاموشی و مشکلات برای مردم می‌شود چالش مهم و بزرگی است که با تشکیل این کارگروه و گشت‌های مشترک ارگان‌های مرتبط سعی و تلاش می‌شود از بروز سرقت‌ها جلوگیری شود.

وی از مردم شریف استان درخواست کرد  در مواقعی که تخلف و سرقت از تاسیسات برقی استان را مشاهده می‌نمایند با تماس با نیروی انتظامی آن موارد را گزارش دهند و در این ایام پیک بار که مصرف برق کشور رکورد زده است با رعایت نکات مدیریت مصرف برق همیار و همراه صنعت برق باشند.

نظر شما