شناسهٔ خبر: 67714037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیش‌بینی رگبار و احتمال روان‌آب در کرمان

کرمان- ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان با اشاره به پیش‌بینی بارندگی در برخی مناطق استان گفت: در ارتفاعات شهرستان‌های بافت، رابُر، اُرزوییه و راین(شهرستان کرمان) تا یکشنبه هفته آینده اغلب بارش‌ها به صورت رگباری و نقطه‌ای هستند که بیشتر منجر به بروز روان‌آب در یک منطقه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

امین دریافر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بارندگی در مناطق ذکر شده به گونه‌ای نیست که منجر به جاری شدن سیلاب شود ولی در مناطق کوهپایه‌ای این بارندگی‌ها به صورت روان‌آب خواهد بود.

وی ادامه داد: طی روزهای مذکور پدیده گردوغبار و وزش باد در نوار شرقی استان نیز از سمت شهداد، بم، فهرج، نرماشیر، ریگان و زهکلوت به صورت نسبتا شدید خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان ادامه داد: در قسمت‌های شمال غربی استان از سمت رفسنجان، سرچشمه و انار نیز وزش باد نسبتا شدید خواهیم داشت.

وی گفت: با توجه به اینک وزش باد نسبتا شدید تا شدید در استان‌های همجوار نیز وجود دارد در سطح استان با پدیده خیزش گردوخاک و افزایش غلظت غبار مواجه می شویم.

کرمان گرم‌تر می‌شود

پیش‌بینی رگبار و احتمال روان‌آب در کرمان

دریافر در ادامه با اشاره به اینکه هوای استان این هفته گرم‌تر خواهد شد تصریح کرد: گرمای هوا تا اواسط هفته آینده وجود دارد و بعد از آن یک تا ۲ درجه هوا خُنک‌تر می‌شود.

وی تاکید کرد: در شهرهای شرقی استان مانند فهرج، نرماشیر و شهداد دمای هوا در روزهای آینده به ۵۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید و شهرهای رفسنجان، انار و کرمان نیز هفته پیش رو دماهای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد را تجربه خواهند کرد.

نظر شما