شناسهٔ خبر: 67713961 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان مطرح کرد

تسهیل سرمایه‌گذاری راهکار افزایش مشارکت فعالان اقتصادی

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: برای تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری و تسریع در پاسخگویی به سرمایه‌گذاران، کاستن از تشریفات اداری و تسهیل فرایندها، شفافیت و حذف انحصار اطلاعات، دسترسی آسان و ارائه یکسان اطلاعات و خدمات به ذی‌نفعان ضرورت دارد.

صاحب‌خبر -

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران در پروژه‌های توسعه شهری همواره از فرایندهای اداری و بوروکراسی‌های حاکم در دستگاه‌های دولتی گلایه‌مند هستند، اظهار کرد: یکی از گلایه‌های بحق سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری که در اغلب موارد موجب دلسردی آن‌ها از مشارکت در توسعه و آبادانی شهر می‌شود، وجود کاغذبازی‌های زمان‌بر و طولانی شدن زمان پاسخگویی است که حل این موارد به‌طور قطع بر سرعت انجام پروژه‌های شهری اضافه خواهد کرد.

وی افزود: مروری بر تجربه بسیاری از کشورهای پیشرو در وضعیت محیط کسب‌وکار نشان می‌دهد که تسهیل فرایندها و ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و استفاده از بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند گره‌گشای بسیاری از امور باشد و نقش قابل توجهی در بهبود محیط کسب‌وکار و ارتقای جایگاه شهر و جلوگیری از خروج سرمایه‌گذاران از اصفهان و جذب سرمایه‌گذاران بالقوه از سایر مناطق کشور باشد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تاکید کرد: از سوی دیگر توجه بر سودآوری مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های شهری بسیار اولویت دارد و باید در فراخوان‌های سرمایه‌گذاری، به منافع شهرداری و سرمایه‌گذار به‌صورت هم‌زمان توجه شود.

حیدری تصریح کرد: باید از تنگ‌نظری بپرهیزیم و بدانیم که سرمایه‌گذاران افراد باهوش و مسلط به حوزه کاری خود هستند و با ایده‌های خود می‌توانند بهترین شرایط اقتصادی را برای پروژه به وجود آورند، چراکه اگر بتوان از نظرات فنی و اقتصادی سرمایه‌گذاران در پروژه‌های مختلف استفاده کرد، به‌طور قطع نتایج بهتری از لحاظ کیفیت اجرای پروژه و هم از لحاظ اقتصادی به‌دست می‌آید.

وی با تاکید بر ضرورت تعیین شاخص‌های رتبه‌بندی فضای کسب‌وکار شهر ادامه داد: شفافیت در تمام امور، جلوگیری از فساد اداری، احترام به حقوق شهروندان، تسریع در برنامه‌ریزی و فرایندهای اجرایی، تکریم ارباب رجوع، ارائه اطلاعات به متقاضیان در کمترین زمان از جمله مواردی است که می‌توان با ارائه شایسته آن به افزایش همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مشارکت مردم در پروژه‌های شهری کمک کرد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به ضرورت ایجاد محیط شفاف در ارائه خدمت به سرمایه‌گذاران اضافه کرد: بدون شک مشارکت بخش خصوصی در توسعه شهر، اهرم بسیار قدرتمندی برای رفع کمبودها و نیازهای شهر است.

وی تاکید کرد: در دوره ششم مدیریت شهری، برای ارتقای کمی و کیفی مشارکت شهروندان در پروژه‌های شهرداری اصفهان بسترسازی مناسبی انجام شده و در کنار آن به دیگر الگوهای مشارکتی همچون مشارکت‌های غیرمدنی نیز توجه شده و به همین دلیل کارنامه خوبی نیز از لحاظ آماری و ریالی در این حوزه به ثبت رسیده است.

نظر شما