شناسهٔ خبر: 67713795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واژگونی قایق در آب‌بندان حسین‌آباد بهشهر یک کشته و ۲ مصدوم بر جا گذاشت +فیلم

ساری- ایرنا- رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بهشهر گفت: واژگونی قایق تفریحی در آب‌بندان حسین‌آباد بهشهر منجر به مصدوم شدن ۲ نفر و جان باختن قایقران شد.

صاحب‌خبر -

علیرضا خادمیان امروز -پنجشنبه- در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روز چهارشنبه در تماسی که با سامانه ۱۲۵ برقرار شده بود گزارش واژگونی یک قایق تفریحی در آب‌بندان حسین‌آباد بهشهر به همکاران ما اعلام شد که بلافاصله نیروهای امدادی از آتش‌نشانی، هلال احمر و هیئت نجات غریق شهرستان عازم محل حادثه شدند.

وی افزود: بر اساس اظهارات مصدومان و مشاهدات میدانی، ابتدا قایق بادی که ۲ زن سرنشین آن بودند و توسط یک قایق موتوری کشیده می‌شد واژگون شد که خوشبختانه ۲ سرنشین این قایق به دلیل پوشیدن جلیقه نجات روی آب ماندند و نجات یافتند. قایقرانی که سرنشین قایق اصلی بود برای نجات ۲ سرنشین قایق بادی به آب پرید و متاسفانه غرق شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بهشهر خاطرنشان کرد: ۲ سرنشین قایق بادی توسط یکی از افرادی که در منطقه حضور داشت نجات یافتند و پس از انجام کمک‌های اولیه توسط نیروهای اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند و جسد قایقران هم پس از انجام عملیات جست‌وجو از عمق آب بیرون کشیده شد.

به گزارش ایرنا، غرق شدن در آب‌بندان‌های مازندران طی سال‌های اخیر به دلیل کم‌توجهی به نکات ایمنی بارها مشاهده شده است. هفتم اردیبهشت امسال یک مرد ۵۵ ساله در آب‌بندان لاله‌زار شهرستان سیمرغ غرق شد. ۲۲ اردیبهشت سال جاری نیز ۲ جوان محمودآبادی در سد برنجستانک سوادکوه شمالی غرق شدند. خرداد ۱۳۹۹ نیز چهار جوان اهل روستای اطاق‌سرای بابل در آب‌بندان روستای دونه‌سر از توابع بخش گتاب بابل بر اثر واژگونی قایق غرق شدند و جان باختند. آذر ۱۳۹۵ نیز واژگونی قایق در آب‌بندان معلم‌کلای آمل مرگ یک جوان ۲۲ ساله را در پی داشت.

آب‌بندان حسین‌آباد بهشهر ۸۴ هکتار مساحت دارد و طرح گردشگری آن بهمن ۱۴۰۰ با حضور تعدادی از مسئولان آغاز به کار کرد.

شهرستان بهشهر ۴۴ قطعه آب‌بندان فعال با مجموع مساحت یک‌هزار و ۲۷۴ هکتار دارد که حدود ۳۳ میلیون متر مکعب ظرفیت آبگیری این آب‌بندان‌هاست.

در حال حاضر ۸۷۸ قطعه آب‌بندان با مساحت مجموع ۱۶ هزار و ۵۵۸ هکتار در این استان فعال است که حدود ۳۵ هزار هکتار از کشتزارهای استان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

بیشترین تعداد آب‌بندان‌های استان در شهرستان بابل قرار دارد. این شهرستان ۲۰۷ قطعه آب‌بندان به مساحت مجموع سه هزار و ۶۲۷ هکتار دارد که امکان ذخیره ۷۸ میلیون متر مکعب آب را دارند. کمترین تعداد آب‌بندان‌ها از نظر شهرستانی هم مربوط به نوشهر است که یک آب‌بندان ۲۰ هکتاری با ظرفیت ۲۲۵ هزار متر مکعب دارد.

نظر شما