شناسهٔ خبر: 67713247 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

در گفت و گو با تابناک مطرح شد؛

اجرای سند ۲۰۳۰ را چه کسی لغو کرد؟

«انتظار مدال داشتیم، اما ...» این جمله را وزیر اسبق آموزش و پرورش در بخشی از گفت و گوی مفصل خود با تابناک مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی تابناک، «انتظار مدال داشتیم، اما ...» این جمله را علی اصغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش در بخشی از گفت و گوی مفصل خود با تابناک مطرح کرد.

.

این جمله زمانی مطرح شد که بحث به سند ۲۰۳۰ رسید؛ فانی از همه می‌خواهد تا برای یکبار هم که شده این سند را بخوانند.

او معتقد است اگر مردم در جریان جزئیات این سند بودند قطعا این موضوع سیاسی نمی‌شد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش می‌گوید: «ترویج همجنس بازی، آموزش جنسی در مدارس و..» اصلا در هیچ بخش سند ۲۰۳۰ نیامده و این تصویری که برای مردم از این سند ساخته شده با واقعیت منطبق نیست.

.
 
فانی در واکنش به برخی که دولت رئیسی عامل توقف اجرای سند ۲۰۳۰، می‌دانند، می‌افزاید: با مصوبه معاون اول وقت دولت روحانی این سند برای همیشه به تاریخ پیوست و اینکه گفته می‌شود این سند در مقطعی اجرایی شده دروغ محض است و در هیچ دولتی حتی در یک مدرسه اجرایی نشد.

.

وزیر اسبق آموزش و پرورش در ادامه می افزاید: « جلسه‌ای با حضور ۱۶۰۰ نفر از ۱۲۰ کشور عضو یونسکو در سئول برگزار شد و در این جلسه قرار بود ۲۰۳۰ به تصویب نهایی برسد، اما هیئت ایرانی مانع این کار شد. ماده‌های این سند یکی پس از دیگری مورد تصویب قرار می‌گرفت به یک ماده که رسید هئیت ایرانی در تبصره‌ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران، موادی از این سند را که مغایر با سند‌های بالادستی، ارزش‌ها و مقررات جاری کشور باشد اجرایی نخواهد کرد.

با لابی که با چند کشور از جمله هند و پاکستان داشتیم این بند مورد حمایت این کشور‌ها هم قرار گرفت و تصویب شد، جالب اینکه محفوظ ماندن این پیشنهاد در اسناد این سند نیز توسط هئیت رئیسه تصویب شد و در اصل سند ثبت شد.

پیشنهادات ایران، سند ۲۰۳۰ را از جامعیت انداخت، اما برخی قدر ندانستند، بعد از این جلسه انتظار داشتیم مدال بگیریم، اما برخورد تندی با هئیت ایرانی انجام شد و اتهامات سنگینی را به ما زدند.»

.

نظر شما