شناسهٔ خبر: 67713085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بنیادمسکن خراسان شمالی سه هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی در دست ساخت دارد

بجنورد-ایرنا- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: اکنون سه هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی در شهرهای مختلف استان به صورت گروه‌های ساخت و یا بنیاد ساز در دست اجرا است که تلاش داریم به اجرای آن سرعت داده شود.

صاحب‌خبر -

حسین جزمی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این بنیاد ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان، جز بجنورد را بر عهده دارد و اکنون ساخت یکهزار و ۱۸۰ واحد به صورت انبوه سازی به وسیله پیمانکاران در شهرهای اسفراین و شیروان در دست اجرا است.

وی افزود: یکهزار و ۳۶ واحد مسکونی در اسفراین و ۱۴۴ واحد در شیروان در دست اجرا است که به طور میانگین ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جزمی خاطرنشان کرد: ساخت ۲ هزار واحد مسکونی نیز به صورت گروه های ساخت و در قالب ویلا سازی در شهرهای مختلف از جمله جاجرم، ایور، درق، گرمه، شوقان، صفی آباد و تیتکانلو آغاز شده است که پروانه ساخت برای یکهزار و ۷۳۷ واحد صادر شده و اجرای آن ۴۰ درصد پیش رفته است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۳۲۱ متقاضی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان در سامانه ثبت نام کردند که این افراد در ۲۴ شهر استان درخواست خود را به ثبت رسانده اند.

وی عنوان کرد: با انجام پالایش و بررسی ها، درخواست سه هزار و ۳۱۷ نفر تایید نهایی شد و ۲ هزار وو ۹۴۶ نفر از متقاضیان هم آورده اولیه را به میزان ۴۰۰ میلیون ریال واریز کردند.

جزمی گفت: این بنیاد علاوه بر اجرای طرح های نهضت ملی مسکن، امسال ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در استان را در برنامه دارد این طرح ها از محل منابع داخلی بنیاد اجرا می شود و تاکنون ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما