شناسهٔ خبر: 67712505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ همت در صنعت و معدن خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: در سه سال گذشته برنامه‌ریزی‌های جدی برای حل مساله سرمایه‌گریزی در استان انجام شد که ۱۰۱ همت در حوزه صنعت و معدن سرمایه‌گذاری صورت گرفت و با ۷۴۰ میلیون دلار، رشد ۹۰۰ درصدی نیز در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی داشتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: بیکاری و تعطیلی برخی از کارخانجات مشکلی بود که از 3 سال پیش بخش خصوصی، مردم و فضای اقتصادی استان را آزار می‌داد و برای همین پس از احصای این مسائل راهکارهای عملیاتی برای رفع آنان آغاز شد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در سال 99 حدود 98 هزار نفر بیکار در خراسان رضوی وجود داشت، اما امروز شاهد انتشار و نصب اعلامیه‌های استخدام در شهرک‌های صنعتی هستیم و اخیرا اتاق بازرگانی برای رفع این مساله با برخی استان‌ها برای ورود کارگر به صنایع استان وارد گفت‌وگو شده است.

وی به آمار اعلامی بانک مرکزی اشاره کرد که براساس آن نرخ بیکاری استان پایین تر از میانگین کشوری و در مقایسه با سایر استان‌ها رتبه دوم کمترین نرخ بیکاری را داراست.

نظری تاکیدکرد: برای گذار از وضعیت موجود در سال 1399 و 1400 اهداف عملیاتی را با کمک کارشناسان تعیین کرده و همه منابع و امکانات برای برآورده ساختن آنان برنامه ریزی صورت گرفت که مبتنی بر وظایف هر دستگاه و براساس بازه‌های زمانی مشخص شد.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: قرارگاه‌های اقتصادی در استان بر همین اساس برای کنترل مسیر حرکت در راستای تحول شکل گرفت و به طور مستمر پیشرفت را در هر حوزه مبتنی بر اهداف عملیاتی پیگیری می‌کرد.

وی یکی از نقاط ثقل این حرکت را استمرار ارتباط با بخش خصوصی دانست و گفت: از دل کمیسیون‌های مشترک با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی مسائل به دست می‌آمد و اثر بخش بودن حرکت را در مسیر پیشرفت بازخوردگیری می‌کردیم.

نظری با اشاره به 139 دستاورد شاخص در دولت سیزدهم برای خراسان رضوی توضیح داد: از این تعداد، 56 دستاورد شاخص در حوزه اقتصادی داریم که از جمله احداث 593 واحد جدید صنعتی با سرمایه‌گذاری 9.2 همت و 599 واحد نیز طرح توسعه اجرا شده که در مجموع 47 همت سرمایه‌گذاری جدید در 3 سال گذشته صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی به اهتمام برای احیای واحدهای اقتصادی اشاره و اضافه کرد: از ابتدای دولت 308 واحد احیا شده که ارزش آن 13 همت است؛ 26 درصد به ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان افزوده شده است که به نوبه خود از همت همکارانم در این حوزه تشکر می‌کنم.

وی به یک دستاورد مهم در حوزه بی‌نیازی از واردات در استان اشاره کرد و گفت: به اذعان اداره کل صنعت، معدن و تجارت 240 قلم کالای وارداتی وجود داشت که دیگر وارد استان نمی‌شود و با کارهای انجام شده در داخل تامین می‌شود؛ بر این اساس از 420 میلیون دلار خروج ارز نیز جلوگیری شده است.

نظری تشریح کرد: در سه سال گذشته برنامه‌ریزی‌های جدی برای حل مساله سرمایه‌گریزی در استان انجام شد و امروز پس از اجرای آن‌ها با تلاش همه مسئولان به آمار خوبی در حوزه سرمایه پذیری رسیدیم و می‌توان اعلام کرد که 101 همت در حوزه صنعت و معدن سرمایه‌گذاری صورت گرفت و با 740 میلیون دلار، رشد 900 درصدی نیز در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی داشتیم.

انتهای پیام/282/.

نظر شما