شناسهٔ خبر: 67711701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نتانیاهو در حال حرکت به سمت استراتژی خرید وقت

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کانال محلل در ایتا در مطلبی پیرامونن طرح و برنامه جبهه مقاومت برای حال و یا حتی آینده نوشت:

ابتدا باید دید که هدف محور چیست؟

این مسئله از همان ابتدای جنگ توسط سیدحسن نصرالله صراحتا اعلام شد که هدف مقاومت از جنگ پیش رو:

اول، عدم شکست حماس به معنای عدم پیروزی اسرائیل به معنای حفظ دستاورد ۷ اکتبر و

دوم، توقف کامل جنگ و نه تغییر شکل آن از نوعی به نوع دیگر است.

اکنون می‌توان با اتکا به داده‌های جمع‌آوری شده از پشت صحنه، متوجه شد که هدف اول محقق شده و این باورِ به عدم شکست حماس حتی به لایه ادبیات اعلامی سران نظامی و امنیتی صهیونیست نیز رسیده و اکنون فقط بخشی از سیاسیون علی‌الخصوص نتانیاهو بر مواضع قبلی پافشاری می‌کنند.

حال برای تحقق هدف دوم باید بررسی کرد که ما هدف اولمان را چگونه محقق کرده‌ایم: هدف اول در واقع با نقش قابل توجه جبهه‌های پشتیبان علی‌الخصوص لبنان و البته حمایت اطلاعاتی، عملیاتی و لجستیکی از نیروی مقاومتِ درون غزه محقق شد.

اما اکنون هدف ما باید توقف کامل جنگ باشد. این هدف از جایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که نتانیاهو در حال حرکت به سمت استراتژی خرید وقت تا رسیدن ترامپ به کاخ سفید است.

بنابراین عناصر و شیوه کار مقاومت در این مرحله نیازمند تغییراتی است از جمله جلوگیری از مستهلک شدن نیروی مقاومت در غزه و شبکه پشتیبان از مقاومت لبنان و افزایش تصاعدی هزینه‌های رژیم تا زمان هر چه بیشتر بر ضد رژیم بگذرد.

در این خصوص سوال این است که با توجه به اخبار، این ماشین جنگی رژیم است که فرسوده شده پس چطور مقاومت مستهلک می‌شود؟

توجه به این نکته مهم است که پارادایم مسلط جنگ رژیم، فناوری محور است و فرسایش آن در حوزه فناوری و تسلیحات و تجهیزات است اما با توجه به اتکای مقاومت اسلامی بر ایده و نیروی انسانی، آن چیزی که می‌تواند مستهلک شود، نیروی انسانی مقاومت است آن هم در جایی که رویکرد حریف ترور از هوا است.

در این خصوص پدافند با اعمال نیروهای جایگزین، تزریق نیروهای قوی و زدنِ روشِ برتر دشمن و همچنین معادله ترور در برابر ترور در آفند این تاکتیک و متعاقبا استراتژی حریف را می‌سوزاند.

همچنین در سطح اعمال فشار به دشمن، یکی از مواردی که باعث دوام صهیونیست‌ها است، سپرسازی برای خود به وسیله کشورهای عربی و آمریکا است. اردن و عربستان اخیرا نقش ضدمقاومتی خود را تشدید کرده‌اند. بنابراین لزوم تنبیه هر سه کشور اردن، عربستان و آمریکا + نرم‌تر کردن قطر و مصر بیش از پیش احساس می‌شود. همچنین باید به دشمن فهماند که ادامه جنگ می‌تواند صفحه جدیدی را در منطقه باز کند.

موعد ازسرگیری حملات یمن به عربستان در قالب معادله بندر در برابر بندر، فرودگاه در برابر فرودگاه و بانک در برابر بانک فرا رسیده است.

در این میان نقش مقاومت اسلامی عراق در تهاجم به متحدین رژیم صهیونیستی در منطقه مهم ارزیابی می‌شود.

رهگیری یک پهپاد بر فراز عین‌الاسد، شایعه نفوذ افراد مسلح در بندر ایلات، اخبار حضور انصارالله در قاره آفریقا و نگرانی محافل رژیم از تسلیح کرانه از شرق و غرب می‌تواند بخشی از سناریوی صفحه بعد است.

نظر شما