شناسهٔ خبر: 67711590 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

قیمت خودرو در سرازیری/ خریداری در بازار وجود ندارد

رئیس سابق اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو تهران با اشاره به کاهش ۵ تا ۱۵ درصدی قیمت خودرو اظهار کرد: کاهش قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر روند قیمت خودرو در بازار داشته است.

صاحب‌خبر -

سعید موتمنی، رئیس سابق اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو تهران در گفت‌وگو با میزان در توضیح روند قیمت خودرو در بازار اظهار کرد: قیمت دلار از حدود ۶۰ هزار‌و ۵۰۰ به کانال ۵۷ هزار تومانی رسید که این موضوع تاثیر به‌سزایی در قیمت خودرو‌های داخلی، مونتاژ و وارداتی داشته است.

وی افزود: نوسانات نرخ ارز در کالا‌های سرمایه‌ای تاثیر مستقیمی دارد از این رو زمانی که قیمت ارز فروکش می‌کند شاهد کاهش قیمت در بازار خودرو خواهیم بود.

موتمنی اصلی‌ترین عامل کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو را روند نزولی قیمت ارز دانست و تاکید کرد: درحال حاضر با اینکه قیمت‌ها نزولی است، اما خریداری در بازار وجود ندارد و طی سه هفته اخیر قیمت‌ها بین ۵ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سابق اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو تهران با اشاره به ادامه روند رکود در بازار خودرو، اظهار کرد: باتوجه به وعده‌های دولت جدید در ارتباط با بازار خودرو و اینکه واردات خودرو نو و کارکرده در تیراژ بالا دوباره مطرح است، مردم در انتظارند تا بیینند چه اتفاقی در بازار رخ می‌دهد و از خرید خودرو صرف‌نظر می‌کنند.

این فعال بازار خودرو در مورد ازادشدن واردات خودرو و تاثیر آن بر بازار گفت: در صورت آزادشدن واردات خودرو و رقابتی شدن بازار، خودرو‌های مونتاژی نیز باید کیفیت خودرو‌ها را بالا ببرند یا اینکه با کاهش قیمت بتوانند در بازار خودرو رقابت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما