شناسهٔ خبر: 67711294 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

ارزان‌ترین منطقه بازار مسکن تهران

سایت فرارو

صاحب‌خبر -
گروه اقتصادی:  ارزان‌ترین منطقه بازار مسکن تهران طبق آخرین آمار‌های رسمی منطقه ۱۹ معرفی شده است. بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران را طبق معاملات رسمی که اخیرا به امضا رسیده، متری ۸۵ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان اعلام کرده، اما این عدد در محله‌هایی مثل خانی‌آباد، شکوفه و شهرک شریعتی به متری ۴۴ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد. قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تقریبا نصف تهران برآورد می‌شود و درمقایسه با منطقه یک که گران‌ترین محدوه شهر به‌حساب می‌آید، ۷۰ درصد کمتر است.
ارزان‌ترین منطقه بازار مسکن تهران براساس آمار‌های رسمی
قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران طبق آمار‌هایی که بانک مرکزی از تحولات خرداد امسال ارائه داده، به‌طور متوسط به متری ۴۴ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان رسیده است. عددی که از متوسط قیمت مسکن در سایر مناطق تهران کمتر است. در منطقه ۱۸ با متوسط قیمت متری ۴۴ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان روبرو هستیم و این عدد در مناطق جنوبی دیگری مثل ۱۵ و ۱۶ به‌ترتیب به متری ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و متری ۵۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد.
ارزان‌ترین منطقه تهران در بازار مسکن درحالی منطقه ۱۹ معرفی شده که در کل پایتخت به‌شکل میانگین با عددی نزدیک ۸۵ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان طرف هستیم و وقتی سراغ گران‌ترین محدوده شهر یعنی منطقه یک را می‌گیریم، با متری ۱۶۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان سروکار خواهیم داشت.
قیمت مسکن در منطقه ۱۹ به‌این ترتیب تقریبا ۵۰ درصد زیر قیمت کل تهران است و درمقایسه با منطقه یک حدود ۷۰ درصد پایین‌تر قرار دارد. در این محدوده از شهر که محله‌هایی مثل خانی‌آباد، شکوفه، اسماعیل‌آباد، شهرک رسالت و شهرک شریعتی و ... قرار دارد، قیمت آپارتمان ۵۰ متری و نقلی، به‌طور متوسط دو میلیارد و ۲۲۶ میلیون تومان است و خرید خانه ۱۰۰ متری و دوخوابه چهار میلیارد و ۴۵۲ میلیون بودجه احتیاج دارد. فراموش نکنید این اعداد با احتساب معاملات رسمی استخراج شدند و طبیعتا ارزش عر ملک بسته به عمر بنا و امکاناتی که دارد، می‌تواند کمتر یا بیشتر از متری ۴۴ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان باشد.
ارزان‌ترین منطقه بازار مسکن تهران براساس ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها
قیمت مسکن در منطقه ۱۹ طبیعتا طبق اعداد و ارقام دلخواه فروشنده‌ها، بالاتر از آمار‌های رسمی است. معمولا فروشنده‌ها برای پیدا کردن مشتری و ثبت امضای نهایی باید از ارقام پیشنهادی خودشان عقب‌نشینی کنند و همین الان که آمار‌های رسمی از عدد متری ۴۴ میلیون و تقریبا ۵۰۰ هزار تومان به‌عنوان متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۹ خبر می‌دهند، فروشنده‌ها به‌طور متوسط روی عددی نزدیک متری ۶۱ میلیون و ۵۰۰ دست گذاشتند.
قیمت مسکن در منطقه ۱۹ و یک تهران تقریبا متری ۱۱۵ میلیون تفاوت دارد
قیمت مسکن در منطقه ۱۹ با این اوصاف طبق ارقام دلخواه فروشنده‌ها، متری ۱۷ میلیون بالاتر از آمار‌های رسمی قرار دارد و با این اوصاف قیمت خانه ۱۰۰ متری در این محدوده شهر باید شش میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان باشد.
ارزان‌ترین منطقه بازار مسکن در جدید‌ترین فایل‌های پیشنهادی
قیمت آپارتمانی ۴۸ متری در خانی‌آباد دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. فروشنده برای خانه‌ای که تقریبا ۲۰ سال قبل ساخته شده و آسانسور ندارد، متری ۵۴ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان درخواست کرده است. قیمت درخواستی و دلخواه فروشنده، چیزی بین آمار‌های رسمی و ارقام مورد دلخواه بقیه فروشنده‌هاست. همان حوالی واحد ۱۰۷ متری و کلید‌نخورده‌ای وجود دارد که متری ۶۳ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.
قیمت آپارتمانی که درباره آن صحبت می‌کنیم، درمجموع شش میلیارد ۷۴۱ میلیون تومان است و با آسانسور، انباری و پارکینگ به مالک جدید تحویل داده می‌شود. در شهرک شریعتی که یکی دیگر از محله‌های واقع در منطقه ۱۹ است، آپارتمان ۸۰ متری با قیمت پنج میلیارد برای فروش گذاشته شده است. مالک برای خانه‌ای که هشت سال پیش با امکانات کامل ساخته شده روی متری ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دست گذاشته است.
واحد ۴۷ متری با ۱۵ سال ساخت در شهرک رسالت متری ۵۶ میلیون و ۳۸۲ هزار تومان یعنی در مجموع دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون فروخته می‌شود. در خانی‌آباد جنوبی هم واحد ۶۲ متری که ۲۳ سال از زمان ساختش می‌گذرد، دقیقا متری ۵۰ میلیون به‌فروش می‌رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما