شناسهٔ خبر: 67710487 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

جمشیدیان: رضاییان شاه‌مهره نقل‌وانتقالات استقلال بود/ مرادمند در پرسپولیس نابود می‌شود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: آنقدر مسائل مالی در فوتبال ایران بزرگ پررنگ شده که بازیکنان آماده‌اند به خاطر پول هر کاری بکنند.

صاحب‌خبر -

احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم فوتبال استقلال در نقل و انتقالات تابستانی، اظهار داشت: آبی‌پوشان نسبت به فصل گذشته تغییرات خوبی داشتند. یکی از علل موفقیت در نقل‌وانتقالات حفظ سکوت و آرامش است که باشگاه در این مورد به خوبی عمل کرده است. 

وی ادامه داد: تغییرات در بازیکنان و کادر فنی روند مثبتی داشته و یکی از نکات مثبتی که در تیم استقلال دیده می‌شود سکوت سرمربی و کادرفنی است و همین باعث می‌شود که کار به خوبی پیش برود و نفرات مد نظر مربی جذب شوند. فصل گذشته استقلال حواشی بسیار زیادی را تحمل کرد و همه به دلیل مصاحبه‌های غیر اصولی و غیرحرفه‌ای بود که توسط کادرفنی و سرمربی انجام می‌شد. خدا را شکر استقلال به بلوغ کافی رسیده و فهمیده که حفظ آرامش و دوری از حواشی تا چه میزان می‌تواند در عملکرد مثبت تیم نقش داشته باشد. 

فوتبال ایران همواره از نبود هافبک درجه یک رنج برده

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با کمبود بازیکنان خلاق در فوتبال ایران، تصریح کرد: استقلال فصل گذشته در خط میانی مشکلات زیادی داشت و در نقل و انتقالات تابستانی می‌تواند بازیکنان خوبی جذب کند. فرشید سمیعی به عنوان مدیر باشگاه به صورت اصولی این موضوع را پیش می‌برد و با خرید‌هایی که انجام داد گام‌های خوبی را در این مقطع پیش برد. واقعیت فوتبال ما این است که همواره در پست هافبک مشکل داشتیم. این موضوع حتی در تیم ملی هم به یک معضل تبدیل شده که راه حل آن تنها پرورش بازیکنان جوان و مستعد است. فصل گذشته در مقاطعی روزبه چشمی در این پست قرار می‌گرفت که باید تدابیر لازم صورت بگیرد تا یک بازیکن درجه یک در این پست جذب شود. نفرات بسیار خوبی در لیگ ایران وجود دارند. سه، چهار بازیکن جوان در تیم‌های لیگ برتری بازی می‌کنند که آینده فوتبال ایران را می‌توانند بسازند.

بازیکنانی داریم که می‌توانند ناجی فوتبال ایران شوند

جمشیدیان با بیان اینکه باید از بازیکنان جوان استفاده بیشتری شود، عنوان کرد: وقتی صحبت از بازیساز می‌شود تیم‌ها به فکر بازیکن‌های خارج از ایران می‌افتند. یک سری هافبک بالای ۳۰ سال وجود دارند که توقعات را برآورده نکردند و همان‌ها در تیم ملی حضور دارند و باعث می‌شوند حضور برخی بازیکنان جوان در تیم ملی تحت تأثیر قرار بگیرد. ما بازیکنان جوانی داریم که هنوز پدیده هستند و با تجربه نشدند و این در حوزه اختیارات باشگاه است تا آن‌ها را به خوبی پرورش دهند و برای آینده آماده کنند. متأسفانه همواره ترکیب تیم ملی ثابت بوده و تغییرات مثبتی ندیدیم، اما‌ هنوز بازیکنانی داریم که می‌توانند ناجی فوتبال ایران شوند.

مرادمند باید با اصول و تفکر بیشتر تصمیم بگیرد

وی در ارتباط با جذب رامین رضاییان، متذکر شد: رضاییان ۲ فصل به عنوان بهترین بازیکن ایران فعالیت کرد و اکنون شاه مهره نقل و انتقالات تابستانی این فصل بوده. او در تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا و حتی لیگ برتر عملکرد بسیار خوبی داشته و با قدرت به کارش ادامه می‌دهد. خرید رضاییان در نوع خود فوق‌العاده بود. به نظر من رضاییان می‌خواست در خارج از ایران بازی کند، اما بنا به مشکلاتی که وجود داشت ترجیح داد در ایران بماند و برای استقلال بازی کند. 

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با خروج مرادمند و احتمال پیوستن او به پرسپولیس، بیان داشت: پرسپولیس در پست دفاع بازیکنان زیادی دارد. اگر کولسیانی بماند خرید مرادمند برای پرسپولیس فایده‌ای نخواهد داشت. مرادمند اگر نمی‌خواهد فوتبالش تمام و نابود شود و روی نیمکت ذخیره سرخ‌پوشان بنشیند بهتر است دور این انتقال را خط بکشد. استقلال در خط دفاعی به مرادمند نیاز دارد او می‌تواند با ماندن در استقلال همچنان روی نوار دید هواداران قرار بگیرد و به تیم ملی در آینده دعوت شود. 

امسال عجیب‌ترین سال نقل‌وانتقالاتی فوتبال ایران بود

جمشیدیان با بیان اینکه پیراهن تیم‌ها بی رحمانه بی‌ارزش شده، تاکید کرد: بسیار ناراحتم از این بابت که چقدر پیراهن‌ها بی‌ارزش شده. آنقدر مسائل مالی در فوتبال ایران بزرگ و پررنگ شده که بازیکنان آماده‌اند به خاطر پول هر کاری بکنند. در گذشته بازیکنان قدیمی حرمت پیراهن را نگه می‌داشتند، اما امسال عجیب‌ترین سال نقل و انتقالاتی تاریخ فوتبال ایران بود. گاهی رنگ پول را نسبت به تعصب پررنگ‌تر می‌بینم و می‌توانم قبول کنم که بازیکنان به خاطر مسائلی غیر از مالی تیم خود را رها می‌کنند و به تیم دیگری می‌روند. جالب این است که در جهت پیشرفت و رسیدن به تیم ملی این اتفاق رخ نمی‌دهد و چیزی که آن‌ها می‌خواهند تنها پول بیشتر است. سراسر نقل و انتقالات امسال به طور وحشتناکی بوی پول می‌دهد و بازیکنانی که به سرخابی‌ها می‌پیوندند مهمترین مسئله‌شان مبلغ قرارداد است. 

لیگ سال آینده هیچ برنده‌ای نخواهد داشت 

وی در این رابطه افزود: بازیکنان به صورت گروهی از یک تیم خارج می‌شوند و به تیم دیگری می‌پیوندند که اگر روزی بگویند که به دلیل مسائل مالی نبوده قطعاً دروغ گفته‌اند. در جریان قرارداد‌ها هستم و باید بگویم مبالغ آن‌ها به طور وحشتناکی بالاست. قوانین سقف قرارداد یک موضوع مضحک و مسخره است و هیچ گونه سقفی وجود ندارد. لیگ سال آینده هیچ برنده‌ای نخواهد داشت چرا که آورده‌ای به نفع فوتبال ایران نخواهد داشت. این فوتبالی که این همه در آن هزینه می‌شود و هیچ آورده‌ای ندارد چگونه می‌خواهد در آینده ادعای برتری کند. به همین میزان تیم ملی ایران هم ضربه خواهد خورد.

جمشیدیان ادامه داد: بازیکنان باید بدانند که اگر سنشان بالا رفته به جای بالا بردن قراردادشان و پیوستن به تیم‌های بزرگ برای حفظ آبروی خودشان فوتبال را کنار بگذارند. روزی اگر رونالدو هم بداند که منفعتی برای باشگاه ندارد و باعث سودآوری تیمش نمی‌شود تصمیم می‌گیرد که فوتبال را کنار بگذارد. متأسفانه این دست مسائل باعث شده تا تیم‌های ایرانی در رقابت‌های آسیایی حرفی برای گفتن نداشته باشند و تنها به قهرمانی لیگ برتر ایران راضی شوند. 

فصل آینده می‌توانیم نکونام را بهتر قضاوت کنیم

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه عملکرد نکونام را در فصل آینده می‌توان بهتر قضاوت کرد، اظهار داشت: با موجودی کنونی باید بهترین ابزار را برای نکونام فراهم کرد. فصل گذشته نکونام ابزار بسیار کمی را در اختیار داشت، اما با وجود کارشکنی برخی افراد و کمبود‌هایی که در ترکیب وجود داشت نکونام سر خم نکرد و تا آخرین لحظه جنگید، اما متأسفانه برخی اتفاقات و بدشانسی‌ها باعث شد تا او قهرمانی را از دست بدهد.

جمشیدیان در پایان خاطرنشان کرد: سبک نکونام را فصل آینده بهتر می‌توان قضاوت کرد. شاکله و استخوان‌بندی تیم حفظ شده و با توجه به اینکه نکونام یک فصل در استقلال حضور داشته و شناخت کافی را نسبت به تیم دارد به نظر می‌رسد که می‌توانیم سال موفقیت آمیزی را پشت سر بگذاریم. فصل گذشته استقلال برای بردن کار سختی داشت، اما هر زمان که از شکست می‌ترسیدیم بازی را واگذار می‌کردند. کادر فنی باید روی تمرکز بازیکنان کار کند و امیدوارم هواداران نیز با حمایت این تیم باعث شوند تا یک قهرمانی را به ویترین افتخارات استقلال اضافه کنیم. 

انتهای پیام/

نظر شما