شناسهٔ خبر: 67710397 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

وصیت‌نامه شهید علیرضا هاشمی‌نژاد:

سعادتی بالاتر از شهادت نیست

شما می‌دانید و نیک می‌دانید که این دنیا پلی است جهت گذشتن و چه سعادتی از شهادت بالاتر که انسان با شناخت کامل از راهش تداوم‌بخش راه سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از نوید شاهد، علیرضا هاشمی‌نژاد در پنجم تیرماه ۱۳۴۱ در خانواده‌ای مذهبی در نوبندگان فسا دیده به جهان گشود.

دوران ابتدایی را در دبستان ابن‌سینای زادگاه خویش آغاز و پس از طی سه سال به همراه خانواده عازم شیراز گردید و مابقی دوران تحصیلی را در دبستان ریاضی در شیراز با موفقیت پشت سر نهاد و سپس وارد مدرسه راهنمایی خیام گردید در این ایام که حدود ۱۲ سال بیش نداشت سخت پایبند مسائل اسلامی شده نماز را به پا می‌داشت.

علیرضا پس از اتمام درس از ساعت ۳ الی ۵ بعدازظهر در کلاس قرآن که از طرف حوزه علمیه قم در خیابان نادر شیراز برگزار می‌شد شرکت می‌نمود که به دلیل پشتکار بسیار در مسائل دینی و مذهبی تقدیرنامه‌هایی به ایشان داده شد، در اکثر مجالس مذهبی شرکت می‌کرد و در بین دوستان از محبوبیت خاص خود برخوردار بود.

 

 


 وصیت‌نامه شهید:

خداوندا اگر در این جهان لیاقت زیارت آقایم حضرت امام حسین (ع) نصیبم نگردید، از درگاه بی‌نیازت توفیق زیارت و شفاعت از آن وجود مقدّس را در جهان باقی مسئلت می‌نمایم .

خدمت آقایم سلام و دعا می‌رسانم واز شما می‌خواهم که این فرزند کوچک خویش را حلال نمایید شما دررابطه‌ با بنده زحمات زیادی می‌کشیدید و بنده نتوانستم زحمات شما را جبران نمایم.

شما می‌دانید و نیک می‌دانید که این دنیا پلی است جهت گذشتن و چه سعادتی از شهادت بالاتر که انسان با شناخت کامل از راهش تداوم‌بخش راه سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) باشد.

خداوند متعال فرموده است: « و الّذین جاهدوا فینا لنهدیّنهم سبلنا » کسانی که در راه ما جهاد کنند ما راه‌های خود را به آنها نشان می‌دهیم «عنکبوت ۶۹».

مزد جهاد در راه خداوند متعال شهادت در راهش است وازشما تقاضامندم که صبر را پیشه خود در این امر قرار دهید که خداوند متعال در حدیث قدسی می‌فرماید: « من لم یرض بقضائی و لم یصبر علی بلائی فلیلتمس ربّاً سوای».

شما مطمئن باشید که رفتن از این دنیا رفتن از زندان است و در آن جهان است که انسان از بند تمایلات و هواهای نفسانی راحت است و در پیشگاه خداوند متعال روزی می‌خورد امیدوارم خداوند متعال شما را اجر جزیل و صبر جمیل عنایت فرماید و عاقبت شما را ختم به خیر گرداند.

 

انتهای خبر/

نظر شما