شناسهٔ خبر: 67709465 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بلاتکلیفی پرسپولیس و استقلال پیش از قرعه‌کشی لیگ

سرخابی‌ها هزینه بازسازی تختی را بپردازند!

روزنامه جوان

قرعه‌کشی فصل جدید لیگ‌برتر قرار است دوم مردادماه انجام شود و ۲۵‌مرداد نیز زمان شروع فصل جدید است، اما هنوز تکلیف ورزشگاه‌های برگزاری بازی‌ها مشخص نیست

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مشکل میزبانی استقلال و پرسپولیس در لیگ‌برتر فوتبال به قوت خود باقیست و این دو تیم تنها در شرایطی می‌توانند در ورزشگاه تختی به مصاف رقبای‌شان بروند که هزینه بازسازی این ورزشگاه را هرچه زودتر پرداخت کنند!
قرعه‌کشی فصل جدید لیگ‌برتر قرار است دوم مردادماه انجام شود و ۲۵‌مرداد نیز زمان شروع فصل جدید است، اما هنوز تکلیف ورزشگاه‌های برگزاری بازی‌ها مشخص نیست. فدراسیون فوتبال برای برطرف کردن نواقص ورزشگاه‌های فوتبال عزمش را جزم کرده و حتی مهدی تاج در اظهاراتش تأکید کرده تا چرخه معیوب قبلی اصلاح نشود فصل بعدی آغاز نخواهد شد. در فاصله چند روز تا قرعه‌کشی بازی‌ها، فدراسیون از موضعش کوتاه نیامده و حتی کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌ها را نیز تشکیل داده است. در اولین نشست این کارگروه به همه باشگاه‌ها اعلام شد که ناظران ویژه لیگ باید شرایط ورزشگاه‌های هر تیم را بررسی و صلاحیت برگزاری بازی‌ها را تأیید کنند و در صورتی که نواقص اعلام شده برطرف نشوند تیم‌ها نمی‌توانند از حریفان‌شان میزبانی کنند. 
در این بین پرسپولیس و استقلال که سال‌هاست در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنند بیش از سایر تیم‌ها با مشکل مواجه شده‌اند. سال‌هاست بحث فرسودگی آزادی مطرح است و در این مدت به صورت پراکنده و مقطعی بازسازی‌هایی انجام شده بود، اما این‌بار برنامه بازسازی آزادی جدی‌تر از گذشته در حال پیگیری است و با ساخت و ساز‌های انجام شده قطعاً این ورزشگاه تا یکی، دو ماه آینده یا حتی بیشتر در دسترس نخواهد بود. از طرفی سختگیری‌های ای‌اف‌سی در رفع نواقص جدی این ورزشگاه جهت تأیید برگزاری بازی‌های تیم‌ملی و همچنین سرخابی‌های پایتخت باعث شده فدراسیون و مسئولان فوتبال به جد به دنبال این مسئله باشند. طبق اعلام مهدی تاج، هر دو تیم تهرانی حداقل چند هفته ابتدایی فصل جدید را باید در جایی جز آزادی به میدان بروند. ورزشگاه تختی تنها گزینه باقی‌مانده برای پرسپولیس و استقلال است، اما این ورزشگاه که در شرق تهران واقع شده نیز خود در دست تعمیر است و برای بازسازی و میزبانی مسابقات لیگ‌برتر بودجه‌ای هنگفت نیاز دارد. 
ورزشگاه تختی همچنان در حال تعمیر است و محمدرضا مجیدی در گفتگو با ایسنا شرایط فعلی آن را تشریح کرده است: «تلاش بر این بود که بعد از شش سال ورزشگاه تختی چهره متفاوتی پیدا کند و آن را برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال احیا کنیم، اما کمبود اعتبارات شرایط را برای ما سخت کرده و بودجه کافی برای بازسازی پیست تارتان و گیت ورودی نداریم.» مدیر مجموعه ورزشی تختی تأکید کرده اگر پول نرسد خبری از میزبانی بازی‌های لیگ نخواهد بود: «کمتر از یک ماه تا شروع رقابت‌های لیگ برتر باقی‌مانده و یکسری بازسازی‌های لازم انجام و چمن نیز احیا شده است. تقریباً نیمی از روند بازسازی ورزشگاه تختی انجام شده، اما برای نصب گیت‌های بلیت‌فروشی و بازسازی پیست تارتان نیاز به بودجه داریم. اگر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بودجه لازم را برای ادامه بازسازی ورزشگاه تختی تزریق نکنند، امکان برگزاری رقابت‌های لیگ برتر را نخواهیم داشت. تا این لحظه اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به تنهایی روند بازسازی ورزشگاه تختی را پیش برده، اما برای ادامه نیاز به حمایت دارد. یک ماه پیش که کار را شروع کردیم برآورد ما از بودجه برای پیست تارتان، نور، زیباسازی محوطه، بازسازی رختکن، سرویس‌های بهداشتی و ... ۵۰ میلیارد تومان بود، اما اکنون نیاز به اعتبار کمتری داریم تا بازسازی پیست تارتان و نصب گیت‌های ورودی را انجام دهیم. اگر بودجه تزریق نشود برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر در تختی با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.»
این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که داود رفعتی، دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌ها هفته گذشته در اظهارنظری تأکید کرده بود مشکلات ورزشگاه تختی جزئی است: «مطمئناً تا ۱۵ شهریور که مقدماتی جام‌جهانی شروع می‌شود ورزشگاه آزادی را نخواهیم داشت و آنطور که تصمیم‌گیری شده فقط بازی‌های بین‌المللی و بازی‌های بزرگ در آزادی برگزار می‌شود، به غیراز آن همه بازی‌ها در تختی برگزار خواهد شد.»

برچسب‌ها:

نظر شما