شناسهٔ خبر: 67709452 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کاپیتان حداقل ۴۰ روز بازی نخواهد کرد

مصدومیت مسی دغدغه اینترمیامی

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: آسیب‌دیدگی لیونل مسی جدی‌تر از آن چیزی است که او به این زودی‌ها بتواند پا به توپ شود. قهرمانی آلبی‌سلسته با اینکه دل آرژانتینی‌ها را حسابی شاد کرد، اما تصاحب دومین جام متوالی توسط راه‌راه‌پوشان به مصدومیت شدید مچ پای مسی انجامید. فینال کوپا‌آمه‌ریکا ۲۰۲۴ محل تقابل آرژانتین و کلمبیا بود. درحالی‌که همه خیال می‌کردند لئو مسی برای تیم کشورش کاری می‌کند، اما او دقیقه ۶۶ نیمه اول طوری مصدوم شد که با چشم‌های پر از اشک زمین بازی را ترک کرد. ورم مچ پای او و گریه‌های مسی به وضوح شدت آسیب‌دیدگی این بازیکن را نشان می‌داد. آرژانتین به لطف گل دیرهنگام لائوتارو مارتینس جشن قهرمانی به راه انداخت و برای دومین دوره متوالی فاتح جام ملت‌های امریکای جنوبی شد. اعجوبه آرژانتین با همان شرایط و پای لنگان در جشن قهرمانی حضور داشت و جام را بالای سر برد. برنده هشت توپ طلا در این دوره کوپا رکوردشکنی هم کرد؛ مسی با دو قهرمانی متوالی در کوپا و جام‌جهانی ۲۰۲۲ از رکورد دنی آلوز عبور کرد. 
آلوز قبل از او ۴۴ قهرمانی را تجربه کرده بود، ولی حالا لیونل با ۴۵ قهرمانی رکوردار پرافتخارترین فوتبالیست جهان است. فعلاً خبری از رقابت‌های ملی نیست، منتها اینترمیامی هنوز به حضور مسی نیاز دارد. این تیم امریکایی تا پایان MLS (لیگ فوتبال امریکا) به حضور ستاره آرژانتینی‌اش نیاز دارد. طبق بیانیه باشگاه اینترمیامی دوران نقاهت مسی حداقل ۴۰ روز طول خواهد کشید: «پس از ارزیابی دقیق پزشکی مشخص شده که لئو مسی از ناحیه رباط داخلی مچ پای راستش دچار مصدومیت شده است. اینکه کاپیتان تیم ما چه زمانی قادر به حضور در میدان خواهد بود با ارزیابی‌های مقطعی و پیشرفتی که در روند درمانش شکل خواهد گرفت، مشخص می‌شود.» 
اینترمیامی تیم دوم کنفرانس شرق امریکاست و مسی ضمن از دست دادن جدال با تیم تورنتو در بازی با شیکاگوفایر نیز غایب خواهد بود.

نظر شما