شناسهٔ خبر: 67709232 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اردوغان: شهدای کربلا را با رحمت یاد می‌کنیم

رئیس جمهور ترکیه با اینکه ماه محرم، ماه رحمت و برکت برای مسلمانان است، گفت: ملت ترکیه قرن‌هاست که از این یادگار گرامی پاسداری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در مراسم ماه محرم که در مجتمع ریاست جمهوری بشتپه در آنکارا برگزار شد، گفت: در هزاروسیصدوهشتادوپنجمین سالگرد شهادت حضرت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش، با رحمت یاد شهدای کربلا را گرامی می‌داریم. 

اردوغان با اشاره به اینکه ماه محرم، ماه رحمت و برکت برای مسلمانان است، اظهار کرد: محرم ماه عزاداری بزرگی است که دل ما را به صحرای کربلا تبدیل می‌کند. حتی پس از ۱۴ قرن، با اندوه از کشتار کربلا در دهم محرم سال ۶۱ هجری یاد می‌کنیم. 

وی افزود: حضرت رسول اکرم (ص) به نوه‌هایش حضرت امام حسن (ع) و حضرت امام حسین (ع) به عنوان گل‌های ریحان خود در دنیا محبت می‌کرد و از بوسیدن و بوییدن آن‌ها سیر نمی‌شد. محبت اهل بیت آیینه برادری ماست. علاقه به اهل بیت فرمان پیامبر ما و یادگاری بسیار گرانبهای او برای ماست. 

اردوغان، تاکید کرد: ملت ترکیه قرن‌هاست که از این یادگار گرامی پاسداری می‌کنند. سلام و صلوات بر پیامبرمان محمد مصطفی (ص) و اهل بیت و یارانش که هر کدام از آن‌ها ستاره‌های قطبی ما هستند.

در مراسم ماه محرم در مجتمع ریاست جمهوری بشتپه در آنکارا که با حضور جودت یلماز، معاون رئیس جمهور ترکیه برگزار شد، برای شهدای کربلا دعا خوانده شد. 

انتهای پیام/

نظر شما