شناسهٔ خبر: 67708885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی فارس مطرح کرد:

کنترل ملخ‌های بومی در استان فارس برای سومین سال متوالی

زهرا عسگری

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از مبارزه با ملخ‌های بومی و کنترل آن در این استان برای سومین سال متوالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

جاوید عباسی امروز،۲۷ تیرماه در نشست جهادکشاورزی فارس بیان کرد: از ابتدای سال جاری شاهد افزایش جمعیت و طغیان ملخ‌های مراکشی در بستر و حاشیه دریاچه پریشان شهرستان کازرون و ملخ‌های شکم بادمجانی در شهرستان آباده بودیم.

وی افزود: عملیات مبارزه با این ملخ‌ها از ابتدای فروردین‌ماه در شهرستان کازرون شروع شد و اواسط خردادماه در شهرستان آباده به پایان رسید.

عباسی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری در سطحی معادل ۳۳ هزار و ۶۰۰ هکتار مبارزه با این آفت انجام شده است که عمده مبارزه مربوط به ملخ مراکشی در سطح ۳۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع شهرستان کازرون بوده است. 

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی فارس اظهار کرد: مبارزه با ملخ شکم بادمجانی نیز در سطح یک هزار هکتار از مزارع شهرستان آباده انجام شد.

عباسی با اشاره به اینکه طی سال گذشته و امسال بیشترین سطح مبارزه با ملخ بومی در کشور مربوط به استان فارس بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات موثر انجام شده، خسارتی از طرف این آفت به مزارع و باغات استان فارس وارد نشده است.

وی با بیان اینکه سطح مبارزه با ملخ مراکشی در سطح استان فارس نیز نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: در طول این سه سال، سطح مبارزه و جمعیت ملخ خصوصا ملخ مراکشی در استان فارس روند افزایشی داشته است.

عباسی اظهار کرد: از جمله اقداماتی که در مبارزه با ملخ بومی در این استان انجام شده شامل تامین و تجهیز ادوات و سمپاش، تهیه سموم و سمپاشی مناطق آلوده با استفاده از امکانات و کارکنان بخش دولتی بوده است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی احتمال مبارزه با این آفت در سال آینده، باید برنامه‌ریزی لازم برای تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز انجام شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به کشاورزان توصیه کرد: با پایش مزارع و باغات خود در صورت مشاهده جمعیت‌های ملخ، مراتب را در اسرع وقت به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

انتهای پیام 

نظر شما