شناسهٔ خبر: 67708681 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی علیه صهیونیست های افراطی وضع کرد

اتحادیه اروپا روز دوشنبه پنج فرد و سه نهاد صهیونیستی را به دلیل «نقض جدی و سیستماتیک حقوق بشر» فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی، تحریم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از "الجزیره انگلیسی" در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که نقض این موارد حقوق بشر شامل «سوءاستفاده از حق فلسطینیان برای برخورداری از بالاترین استانداردهای تمامیت جسمی و روحی، حق مالکیت، حق زندگی خصوصی و خانوادگی، آزادی مذهب یا عقیده و حق آموزش و پرورش است.»

این بلوک باروخ مارزل را به دلیل "درخواست آشکار برای پاکسازی قومی فلسطینیان" تحریم کرد.

تحریم‌ها شامل انجمن شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی، فعالان خشونت طلب تزاو ۹ که مسئول جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است، و سازمان افراطی او لهاوا که برای پاکسازی قومی فلسطینیان تبلیغ می‌کند، است.

به گزارش ایرنا، پیش از این انگلیس اعلام کرده بود که شخصیت ها و گروه‌های افراطی صهیونیست را به دلیل خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری تحریم کرده است.

آمریکا در چند ماه گذشته تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست را تحریم کرده و اتحادیه اروپا پس از این اقدام آمریکا، اعمال تحریم‌ها علیه شهرک نشینان افراطی صهیونیستی که به صورت مداوم به شهروندان فلسطینی در کرانه باختری حمله می کنند را بررسی کرده است.

بر اساس قانون اساسی اتحادیه اروپا، چنین تصمیمی مشروط به موافقت وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا به اتفاق آرا است.

کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، ایرلند، بلژیک، مالت و اسپانیا حمایت خود را از اعمال تحریم‌ها علیه شهرک نشینان اعلام کرده اند.

نظر شما