شناسهٔ خبر: 67708645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد؛

لزوم توجه چند برابری موتورسیکلت‌سوران به مسائل ایمنی

شهرکرد-رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع تصادف موتورسیکلت‌ها در روزهای اخیر، گفت: به موتورسیکلت‌سوران توصیه می‌شود از کلاه ایمنی استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

غلامعلی نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع حوادث رانندگی طی روزهای گذشته در جاده‌ها و راه‌های روستایی و شهری چهارمحال و بختیاری و فوت برخی از سرنشینان، اظهار کرد: برای پیشگیری از این حوادث لازم است از رخداد تخلفات رانندگی که منجر به وقوع تصادفات می‌شود، جلوگیری شود.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری افزود: مسافران گرامی که با خانواده‌های خود وارد این استان می‌شوند و در جاده‌ها تردد دارند، باید موارد ایمنی را در مسیرهایی که با آن آشنایی چندانی ندارند، مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: همچنین به موتورسیکلت‌سورانی که این روزها به دلیل شرایط آب و هوایی و گرما از این وسیله، جهت ایاب و ذهاب استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود از کلاه ایمنی استفاده کنند و رعایت مسائل ایمنی را مد نظر قرار دهند چراکه با ادامه این وضعیت و عدم دقت در رانندگی شاهد حوادث ناگواری در جاده‌های استان خواهیم بود.

نوربخش عنوان کرد: طی روزهای گذشته شاهد وقوع تصادف موتورسیکلت‌ها در حوزه‌های برون‌شهری بودیم، همچنین طی این مدت تصادفات رخ به رخ و واژگونی نیز گزارش شده است که بیشتر مربوط به عجله، شتاب و عدم توجه به جلو در رانندگی است.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به رانندگان استان و مسافران توصیه می‌شود در روزهای پیشِ رو و آخر هفته رعایت سرعت مطمئنه را در دستور کار قرار دهند چون این موضوع عامل بسیاری از تصادفات خصوصاً در حوزه برون‌شهری و به‌ویژه مسیرهای شهرکرد-شلمزار، شهرکرد-فارسان، بروجن-لردگان، بوده است.

وی بر بستن کمربند ایمنی تاکید کرد و عنوان داشت: کمربند ایمنی می‌تواند در بسیاری از حوادث از شدت جراحات بکاهد، همچنین رانندگان در صورت وقوع خستگی و خواب‌آلودگی توقف کرده و استراحتی کوتاه‌مدت داشته باشند.

نوربخش خاطرنشان کرد: خانواده‌ها توجه داشته باشند که نباید بچه‌هایی که به سن قانونی نرسیده‌اند از موتور سیکلت استفاده کنند، چراکه این افراد صلاحیت استفاده از این وسایل را ندارند و عدم توجه به این موضوع می‌تواند بر شدت حوادث تأثیرگذار باشد.

نظر شما