شناسهٔ خبر: 67708491 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بیشترین درصد تماس‌های اورژانس اجتماعی «کودک‌آزاری» است - اکونیوز

اقتصاد ایران: مشهد- معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیشترین درصد تماس‌های اورژانس اجتماعی کودک‌آزاری بوده است اما آمار کودک‌‎همسری و کودک‌‎آزاری محرمانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمیده محدث عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته بهزیستی در شیرخوارگاه حضرت‌علی‌اصغر (ع) برگزار شد، اظهار کرد: آمار کودک‌‎همسری و کودک‌‎آزاری محرمانه است؛ زیرا برای کودک‌‎آزاری تعاریف متفاوتی وجود دارد و اینکه حتی اگر غفلت هم اتفاق افتاده باشد، کودک‌آزاری است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه بیشترین درصد تماس‌های اورژانس اجتماعی کودک‌آزاری بوده است، افزود: بسیاری از کودک‌آزاری‌ها در اثر غفلت است.

وی با خاطرنشان کردن اینکه از ابتدای سال تاکنون، ۹۶۴ مورد اعلام کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی استان داشتیم، ابراز کرد: از این تعداد، ۶۴ درصد آزارها غفلت و مسامحه، ۱۹ درصد جسمی، ۲ درصد جنسی و ۴ درصد روانی بوده است.

محدث بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون، مورد کودک‌همسری به ما معرفی نشده است؛ زیرا بیشتر مداخله توسط خود دادستانی انجام می‌شود. در مناطق خاصی از استان، درگیری‌های کودک‌‎همسری با تدابیر لازم دادگستری انجام می‌شود و ما بیشتر وارد مباحث مشاوره می‌شویم.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی با خاطر نشان کردن اینکه در زمینه آسیب‌های اجتماعی، افزایش زیادی نداشتیم، ابراز کرد: کل تماس‌های صورت‌گرفته با اورژانس اجتماعی از سال گذشته، ۲۵ هزار و ۶ مورد بوده و در چهارماهه اول امسال، ۴۹۲۳ مورد تماس داشتیم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص ساماندهی کودکان کار گفت: در زمینه سامان‌دهی کودکان کار در سال گذشته، ۱۱۷۷ نفر را شناسایی و سامان‌دهی کردیم که از ابتدای امسال نیز ۱۱۵ نفر اضافه شده‌اند.

محدث اظهار کرد: در شش‌ماهه اول سال گذشته، ۶۵ درصد کودکان سامان‌دهی شده و در شش‌ماهه دوم، ۷۰ درصد اتباع بیگانه بودند. سکونت بیشتر این کودکان در کشور غیررسمی است و قانونی نیست؛ اما به دلیل اینکه کودک هستند به آن‌ها ارائه خدمت می‌کنیم.

نظر شما