شناسهٔ خبر: 67707411 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جانشین فراجا خواستار تشدید مجازات جرائم شد

جانشین فرمانده فراجا میزان بازدارندگی مجازات با وقوع جرم را متناسب ندانست و گفت: با توجه به بررسی‌های تخصصی از مجلس انقلابی انتظار می‌رود برای پاسخ به مطالبه مهم مردم در این خصوص در اسرع وقت اقدام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی در حاشیه حضور در گلزار شهدای استان چهار ومحال بختیاری گفت:  در سال گذشته و امسال، مجموعه انتظامی در رویدادهای مهم از جمله  سیل، انتخابات مجلس و طرح نوروزی و در انتخابات ریاست جمهوری همه تلاش خود را برای برقراری نظم و امنیت اجرا کرد. در انتخابات اخیر برقراری امنیت دو مرحله از انتخابات ریاست جمهوری و حراست از بیش از پنجاه میلیون رای بدون کمترین تخلف در دستورکار بود و این موضوع کارنامه خوبی برای انتظامی در کنار مردم و با همکاری همه دستگاه‌های متولی ثبت کرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور افزود: امروز مجموعه انتظامی افتخار دارد به اینکه در کنار مردم و با مردم د رراستای رفع دغدغه‌های آنان تلاش و مطالبات مردم را و بر اساس قانون و مقررات پیگیری می‌کند.

هزینه جرم تناسبی با جرم ندارد

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مردم و مجموعه انتظامی کاهش جرایم است، گفت: براساس تحقیقات تخصصی، مهم‌ترین علت بازدارنده نبودن مجازات ها، این است که هزینه جرم تناسبی با جرم ندارد.

رضایی تاکید کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار است که با کار کارشناسی و تخصصی این دغدغه مردم و سازمان انتظامی را در راستای رعایت حقوق شهروندی در دستورکار چند فوریتی قرار دهد تا در راستای کاهش جرم اقدامی اساسی برای افزایش هزینه و مجازات آن صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه داشتن سلاح غیر مجاز جرم است، گفت: جریمه این تخلف، پایین است و بازدارنده نیست.

رضایی به نقش رسانه‌ها به خصوص صداوسیما در کاهش جرایم نیز اشاره کرد و گفت: تهیه پیوست رسانه‌ای و مطالبات واقعی و دقیق باید در دستورکار باشد.

جانشین فرمانده کل انتظامی با اشاره به ایام محرم و صفر و افزایش مسافرت به کربلا افزود: خدمات گذر مرزی و گذرنامه‌ها برای اربعین امام حسین(ع) یکی از خدماتی است که از سوی انتظامی انجام می‌شود تا تردد آسان به سمت عراق و عتبات و عالیات انجام شود.

انتهای پیام

نظر شما