شناسهٔ خبر: 67707168 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

روشنگری حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا امویان را رسوا کرد - اکونیو

اقتصاد ایران: گرمی -استاد مدرسه علمیه خواهران گرمی گفت: حضرت زینب (س) از هر فرصتی برای روشنگری علیه امویان استفاده می‌کرد و همین مبانی روشنگرانه آن بانوی بزرگ امویان را رسوا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین نقی‌زاده عصر چهارشنبه در آئین سوگواری دهه دوم محرم در مدرسه علمیه تخصصی ولی عصر (عج) گرمی اظهار کرد: واقعه کربلا در یک شب اتفاق نیفتاد بلکه دستگاه تبلیغاتی امویان که به ذهن مردم تسلط پیدا کرده بودند نه تنها علی (ع) را خانه‌نشین کردند بلکه ایشان را در همه سرزمین‌های اسلامی و در افکار عمومی منفور جلوه دادند به گونه‌ای که مردم نظر سو نسبت به آن حضرت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: زمینه‌ساز اصلی واقعه کربلا و عاشورا دستگاه تبلیغاتی اموی بود چرا که آنها ابتدا امامت را به خلافت، بعد به سلطنت و سپس به سلطنت موروثی تبدیل کردند.

استاد مدرسه علمیه خواهران گرمی به اشاره نقش تبیین‌گری ام‌المصائب حضرت زینب (س) در بین مردم تصریح کرد: این بانوی بزرگ اسلام با چنین دستگاه تحریف‌گری روبرو بود بنابراین آن حضرت از هر بهانه و کوچک‌ترین فرصتی برای روشنگری علیه دستگاه تبلیغات اموی بهره می‌برد.

حجت‌الاسلام نقی‌زاده با اشاره به کتب مختلف در بیان اهمیت روشنگری حضرت زینب (س) گفت: هر عقل سالم با کمی دقت می‌تواند متوجه اهمیت این مسئله شود که اگر حضرت زینب نبود قیام امام حسین (ع) به نتیجه نمی‌رسید بنابراین می‌توان گفت که فتح شام توسط زینب کبری کمتر از فتح خیبر توسط حضرت علی (ع) نبود.

نظر شما