شناسهٔ خبر: 67706771 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

گزارش جدید ظریف به مردم در مورد انتخاب کابینه دولت پزشکیان

صاحب‌خبر -
گروه فیلم: رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم در گزارش جدید خود به مردم در مورد فرآیند انتخاب کابینه دولت پزشکیان گفت: هر یک از اعضای کمیته‌ها که نامزد مسئولیتی در دولت می‌گردد، بلافاصله از عضویت در کمیته کناره‌گیری می‌نماید و با فرد دیگری با ویژگی‌های مشابه جایگزین می‌شود.

به گزارش شفقنا؛ محمدجواد ظریف اعلام کرد: با اشاره به اینکه معیارهای نامزدهای وزارت و روسای سازمان های دولت چهاردهم پیش از این از طریق فضای مجازی به اطلاع مردم رسیده است، افزود: نحوه عملکرد این کمیته ها در برنامه امشب شبکه خبر صدا و سیما به صورت مشروح بیان خواهد شد.

ظریف مهم ترین معیار انتخاب وزرای دولت چهاردهم را پایبندی به مبانی جمهوری اسلامی، پایبندی به گفتمان و رویکرد دکتر پزشکیان و پاک دستی دانست و افزود: در جلسه امروز شورای راهبری برای افزایش شفافیت و جلوگیری از تعارض منافع دو مصوبه به تصویب رسید. بر این اساس اعضای کارگروه‌های انتخاب وزرای دولت اجازه مذاکره خارج از جلسات کارگروه با نامزدهای پست وزارت را نخواهند داشت و در صورت وقوع چنین موضوعی، فرد خاطی از کلیه روندهای انتخاب دولتمردان کنار گذاشته خواهد شد.

رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم ادامه داد: بر اساس مصوبه امروز شورای راهبردی، نامزدهای پست وزارت نمی‌توانند در رای گیری کارگروه ها شرکت کنند و چنانچه عضوی از یک کارگروه نامزد پست وزارت شود آن فرد با فرد مشابه از نظر تخصص جایگزین خواهد شد.
ظریف با بیان اینکه این روند برای انتخاب وزرا و دولتمردان برای اولین بار پس از انقلاب تجربه می‌شود، اظهار امیدواری کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم، شفافیت در روند انتخاب دولتمردان افزایش یافته و تعارض منافع به حداقل برسد.
....

برچسب‌ها:

نظر شما