شناسهٔ خبر: 67706274 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

کدام شرکت ها سود سهام عدالت را پرداخت نکردند؟

تحریریه جهان صنعت نیوز

در شرایطی که قرار بود تا خرداد امسال مرحله سوم سود سهام عدالت واریز شود هنوز چهار شرکت شامل مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت پالایش نفت بندرعباس و فجر انرژی خلیج فارس نسبت به واریز سود به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اقدام نکرده‌اند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرویس بورس جهان صنعت نیوز، ۲۴ اسفند سال گذشته مرحله دوم سود سهام عدالت واریز و مشخص شد هشت شرکت در زمان مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود اقدام نکرده‌اند که این خلف وعده‌ی آنها تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرد با آن برخورد می‌کند. در پی آن اعلام شد که تا خرداد ۱۴۰۳ سود این هشت شرکت به حساب مشمولان سهام عدالت واریز خواهد شد که با گذشت ۲۷ روز از تیرماه خبری از این پرداخت‌ها نیست.

در این خصوص شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: با وجود رایزنی‌ها و مکاتبات مکرر و اتمام مهلت قانونی هشت ماهه شرکت‌ها برای پرداخت سود سهام خود بر اساس قانون تجارت، همچنان چهار شرکت‌ سود سهام عدالتشان را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

بر اساس این اطلاعیه، «گروه مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پالایش نفت بندرعباس» تاکنون وجوه مرحله سوم خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

پیش از این نیز شرکت «فجر انرژی خلیج فارس» از افزایش سرمایه خود از محل سود سهام عدالت خبر داده بود اما تاکنون مسئولان این شرکت میزان دقیق افزایش سرمایه خود را به شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام نکرده‌اند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به شرایط فوق، هم اکنون امکان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مسیر نیست اما سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال رایزنی و مذاکرات لازم برای دریافت سود از شرکت‌های فوق هستند تا بتوانند مجوزهای لازم را از شورای عالی بورس و اوراق بهادار برای واریز مرحله پایانی سود سهام عدالت اخذ کنند.

گفتنی است، مراحل اول و دوم سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در اواخر آذر و اسفندماه سال گذشته به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار سود واریز شد.

ایسنا

نظر شما