شناسهٔ خبر: 67708257 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

ارز اربعین ۱۴۰۳: راهنمای کامل برای زائران

تحریریه جهان صنعت نیوز

چگینی، کارشناس بانک مرکزی، اعلام کرد که ارز اربعین از ۷ مرداد تا ۳ شهریور توسط ۷ بانک و ۶ سکوی آنلاین با نرخ مرکز مبادله طلا و ارز به زائران ارائه می‌شود و ثبت‌نام در سامانه سماح برای دریافت آن الزامی است.

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز – چگینی، کارشناس اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی، اعلام کرد که بانک مرکزی و شبکه بانکی، همانند سال گذشته، در تأمین ارز مورد نیاز زائران اربعین فعالیت می‌کنند. عملیات فروش ارز زیارتی از ۷ مرداد تا ۳ شهریور انجام می‌شود و نرخ ارز بر اساس نرخ مرکز مبادله طلا و ارز تعیین شده است. ۷ بانک ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان و پست بانک، به همراه ۶ سکوی آنلاین، مسئولیت فروش ارز را برعهده دارند. ارز اربعین به افراد بالای ۵ سال تعلق می‌گیرد و متقاضیان باید ابتدا در سامانه سماح ثبت‌نام کنند. زائران می‌توانند تا ۲۰۰ هزار دینار از شعب منتخب دریافت کنند و این ارز با ارز مسافرتی برای سفرهای هوایی تداخل ندارد.

سرویس طلا و ارز : چگینی، کارشناس اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی، در برنامه گفت‌وگوی نیمروزی شبکه خبر اعلام کرد که بانک مرکزی و شبکه بانکی، همانند سال گذشته، در تأمین ارز مورد نیاز زائران اربعین به خدمت‌رسانی ادامه خواهند داد.

چگینی توضیح داد که در سال گذشته عملیات فروش ارز اربعین از ۱۰ مرداد آغاز شد و تا یک ماه به طول انجامید. در این مدت، ارز مورد نیاز یک میلیون زائر تأمین شد. نیمی از خدمات به صورت آنلاین و نیمی دیگر در شعب منتخب ارائه گردید. امسال نیز از ۷ مرداد تا ۳ شهریور ماه، عملیات فروش ارز زیارتی به زائران انجام می‌شود. نرخ ارز بر اساس نرخ مرکز مبادله طلا و ارز تعیین شده و امسال ۷ بانک مسئولیت فروش ارز را برعهده دارند.

وی افزود که بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان و پست بانک، ارز اربعین را به صورت آنلاین و حضوری ارائه می‌دهند. همچنین، ۶ سکوی فعال نیز خدمات آنلاین را ارائه می‌کنند.

چگینی توضیح داد که ارز اربعین به افراد بالای ۵ سال تعلق می‌گیرد و برای دریافت ارز باید مدارک شناسایی و پاسپورت همراه زائران باشد. افراد بالای ۱۸ سال نیز باید یک سیمکارت فعال داشته باشند. متقاضیان دریافت ارز ابتدا باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و ثبت‌نام آنها با موفقیت انجام شود.

وی افزود که برای خرید حضوری ارز، زائران باید به شعب منتخب مراجعه کنند و امسال ضرورتی به افتتاح حساب برای دریافت ارز نیست. در روش اینترنتی، پس از احراز هویت، متقاضیان مبلغ ریالی ارز را واریز کرده و با مراجعه به شعبه، در همان روز ارز مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

او گفت که از شعب منتخب زائران می‌توانند تا ۲۰۰ هزار دینار دریافت کنند که ارزش ریالی آن بر اساس نرخ مرکز مبادله است. همچنین دریافت ارز اربعین، منافاتی با ارز مسافرتی برای زائرانی که قصد سفر هوایی دارند، ندارد و زائران می‌توانند همزمان ارز مسافرتی را نیز دریافت کنند.

نظر شما