شناسهٔ خبر: 67706079 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

منابع مصری:

مذاکرات آتش بس در غزه تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ادامه خواهد داشت

منابع مصری احتمال می‌دهند که مذاکرات جاری تبادل اسرا و توافق آتش‌بس بین اسرائیل و حماس در نوار غزه ممکن است تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر ادامه یابد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، روزنامه لبنانی الاخبار نوشت که منابع مصری فکر می کنند، توافق تبادل اسرا و آتش بس میان حماس و اسرائیل تا زمان انتخابات در آمریکا امکان‌پذیر نیست.
 
بر اساس گزارش این روزنامه بر اساس یک منبع ناشناس، اطلاعات مصر گزارشی را در خصوص روند آتش بس در غزه به ریاست جمهوری ارائه کرده است.
 
این گزارش پیش‌بینی می‌کند که مذاکرات جاری تبادل اسرا و توافق آتش‌بس بین اسرائیل و حماس در نوار غزه ممکن است تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر ادامه داشته باشد و شامل سناریوهایی است که حملات به غزه تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
 
این منبع گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل معتقد است که با احتمال بازگشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به قدرت، رویکرد متفاوتی در دولت آمریکا در خصوص حملات به غزه ایجاد خواهد شد.
 
روند مذاکرات غیر مستقیم اسرائیل و حماس
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در 31 مه اعلام کرد که اسرائیل پیشنهاد آتش‌بس جدیدی شامل سه مرحله را ارائه کرده است.
 
اگرچه بایدن گفت که این پیشنهاد متعلق به اسرائیل است، اما بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که تا رسیدن به "اهداف تعیین شده" به حملات خود در غزه ادامه خواهند داد.
 
نتانیاهو در سخنرانی خود در کمیته امور خارجه و دفاع پارلمان در 3 ژوئن مدعی شد که بین آنچه اسرائیل پیشنهاد کرده و پیشنهاد بایدن "شکاف هایی" وجود دارد.
 

نظر شما