شناسهٔ خبر: 67705371 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جانباز ترور: پیگیری حقوق قربانیان ترور یکی از مباحث بسیار مهم در حوزه حقوق بشر است

جانباز حمله خمپاره‌ای منافقین با اشاره به تشکیل و روند برگزاری دادگاه منافقین، گفت: اقدام‌هایی که توسط گروهک تروریستی منافقین علیه مردم بی‌گناه، زنان و کودکان صورت گرفته مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - محمد مهدی چیذری، جانباز حمله خمپاره‌ای منافقین ضمن ابراز امیدواری از روند برگزاری دادگاه گروهک تروریستی منافقین، اظهار کرد: ما از ابتدا در انتظار اجرای عدالت بودیم و تشکیل دادگاه رسیدگی به پرونده سران و اعضای این گروهک تروریستی، هرچند دیرهنگام، ولی برای قربانیان و خانواده‌های قربانی ترور یک دلگرمی بزرگ است.

وی در ادامه به نحوه جراحتش اشاره کرد و گفت: اسفندماه ۱۳۷۸ در پی حمله خمپاره‌ای عوامل گروهک تروریستی منافقین به مجتمع مسکونی نور در تهران به شدت مجروح شدم؛ اصابت ترکش ۵ خمپاره باعث شد من پای چپ خود را از بالای زانو از دست بدهم و ۷۵ ترکش خمپاره نیز به نقاط مختلف بدنم جراحت وارد کرد.

این جانباز ترور همچنین پیگیری این پرونده را موضوعی حقوق بشری عنوان کرد و گفت: پیگیری حقوق قربانیان و خانواده‌های قربانی ترور یکی از مباحث بسیار مهم در حوزه حقوق بشر است و اقدام‌هایی که توسط گروهک تروریستی منافقین علیه مردم بی‌گناه، زنان و کودکان صورت گرفته مصداق بارز نقض گسترده حقوق بشر است.

وی با بیان اینکه امیدواریم امسال، سال تعیین و تکلیف پرونده رسیدگی به اتهام‌های گروهک تروریستی منافقین به‌ویژه سران و عوامل اصلی این گروهک باشد، گفت: باید خسارت‌های مادی و معنوی وارد شده به قربانیان و خانواده‌های قربانی ترور به بهترین شکل ممکن جبران شود؛ منافقین باید بدانند که اقدام‌ها و اعمال جنایت‌کارانه آن‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند.

به گزارش وب‌سایت ستاد حقوق بشر، چیذری در پایان با تاکید بر اینکه روند دادگاه منافقین امیدوارکننده است، بیان کرد: احقاق حقوق تضییع شده از قربانیان ترور، مصداق اجرای عدالت و هم‌راستا با حقوق بشر است؛ اشد مجازات برای منافقین باید در نظر گرفته شود و ما نیز از هیچ‌گونه همکاری درباره محاکمه این جنایت‌کاران دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما