شناسهٔ خبر: 67705346 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تعداد شهدای نوار غزه به ۳۸هزار و ۷۹۴ نفر رسید

ایرنا

وزارت بهداشت فلسطین جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را منتشر و اعلام کرد که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون، ۳۸ هزار و ۷۹۴ نفر در این منطقه به شهادت رسیده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۴ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۸۱ نفر شهید و ۱۹۸ نفر دیگر هم مجروح شدند.

طبق این گزارش، با احتساب این عدد، تعداد شهدای نوار غزه از اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۳۸هزار و ۷۹۴ نفر و تعداد مجروحان نیز به ۸۹ هزار و ۳۶۴ نفر رسید.

این خبر در حالی منتشر می شود که سازمان پزشکان بدون مرز بتازگی در بیانیه ای درباره وضعیت فاجعه بار بیمارستان های نوار غزه هشدار داد و اعلام کرد که بیمارستان های این منطقه فاقد ابتدایی ترین امکانات هستند و در نتیجه تداوم این وضعیت، هر ثانیه، تعداد بیشتری از مردم جان خود را از دست می دهند.

این نهاد بین المللی، پزشکان و کادر درمان در نوار غزه را به خاطر از بین رفتن سیستم بهداشت و سلامت این منطقه، تحت فشار شدید روحی و جسمی اعلام کرد و نوشت: هر حمله به نوار غزه، تیم های پزشکی و کادر درمان این منطقه را تحت شدیدترین فشارهای غیرقابل تحمل قرار می دهد.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که در بیش از ۹ ماه جنگ رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، پزشکان و کادر درمان دچار آسیب‌های روحی شدیدی شده اند، زیرا هیچ جای امنی باقی نمانده و آنها هر روز شاهد شهادت تعداد بیشتری از مردم منطقه هستند.

نظر شما