شناسهٔ خبر: 67704540 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برگزاری نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری

با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری برگزار می شود. با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ با هدف آشنایی با فناوری‌های نوظهور و کاربرد آنها در آموزش و یادگیری، شناخت چالش‌ها و قابلیت و ایجاد محیط تعاملی و همکاری و نیز روش‌های سنجش و ارزشیابی مبتنی بر فناوری‌های نوظهور، اولین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری در تهران برگزار می‌شود.



دراین همایش هوش مصنوعی، آموزش پزشکی و مهندسی، تولید محتوا و طراحی آموزشی، توسعه و به‌سازی منابع انسانی، سنجش و ارزشیابی آموزشی، هوش مصنوعی در آینده آموزش و ملاحظات اخلاقی و نیز هوش مصنوعی و مدارس مورد گفتگو و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

با توجه به این‌که استفاده از هوش مصنوعی در حوزه آموزش و یادگیری به‌عنوان عنصری تحول‌آفرین نه‌تن‌ها به بهبود کیفیت و کارآیی فرآیند آموزشی کمک کرده است؛ بلکه تازه‌ترین فناوری‌ها و راهکار‌های هوشمندانه را در اختیار افراد مختلف قرار داده است با حمایت معاونت علمی این رویداد با رویکرد ترویج کاربرد‌های این فناوری نوظهور برگزار خواهد شد.

این فناوری با تحلیل دقیق داده‌های آموزشی به ارتقا فرآیند ارزیابی دانشجویان و ارائه بازخورد فوری و مؤثر کمک می‌کند. همچنین استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا و سیستم‌های آموزشی هوشمند، مسیری نوآورانه را برای ارتقا محتوا‌ها و تکنولوژی‌های آموزشی فراهم می‌کند.

بررسی ظرفیت‌های هوش مصنوعی در آموزش

ترکیب هوش مصنوعی با آموزش سنتی و آنلاین باعث بهبود چشمگیر در کیفیت و کارآیی فرآیند آموزش و یادگیری می‌شود و نقش هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری به عنوان یک ابزار قدرتمند و نوآورانه، به ارتقا، سیستم‌های آموزشی و افزایش بهره‌وری در فرآیند یادگیری افراد کمک کرده و مسیری روشن برای آینده پر از امکانات و پیشرفت‌های بیشتر نشان داده است.

این رویداد ملی توسط دانشگاه علامه طباطبائی با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و دانشگاه علم و صنعت مهرماه امسال در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

محققان، متخصصان، اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک https://aiedu.atu.ac.ir نسبت به کسب اطلاعات بیش‌تر و ثبت نام در این رویداد ملی اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما