شناسهٔ خبر: 67704119 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

تویوتا برای برگزاری سبزترین المپیک تاریخ دست‌به‌کار می‌شود

صاحب‌خبر -
گروه فناوری: در آستانه‌ی شروع مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴، شرکت تویوتا بیش از دوهزار خودرو الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبرید را به کمیته‌ی المپیک تحویل داده و بیش از ۷۰۰ وسیله‌ی نقلیه‌ی نوآورانه‌ی سازگار با محیط‌زیست دیگر را نیز برای جابه‌جایی افراد دارای معلولیت به این شهر منتقل کرده است.
۵۰۰ دستگاه خودرو هیدروژنی «میرای» مجموعه‌ی اتومبیل‌های المپیکی تویوتا را تکمیل می‌کنند که پس از اتمام بازی‌ها به ناوگان تاکسی‌های هیدورژنی پاریس اهدا می‌شوند.
یوشی هیرو ناکاتا مدیرعامل تویوتا موتور اروپا در آخرین دیدار خود با مدیران ارشد اجرایی المپیک پاریس گفت:
ما در تویوتا از همکاری با کمیته‌ی المپیک بسیار خوشحالیم و به معرفی محصولات نوآورانه‌ی حمل‌ونقل پایدار و سازگار با محیط‌زیست متعهد می‌مانیم. شرکت ما در راستای استراتژی‌های کاهش نشر کربن، ناوگانی از خودروهای سواری تمام برقی را به پاریس می‌آورد.
ناکاتا همچنین اذعان کرد که محصولات این شرکت تردد آزاد، آسان و ایمن همه‌ی مردم را، از مقامات و ورزشکاران گرفته تا داوطلبان المپیک و تماشاگران تضمین می‌کند.
مجموعه وسایل نقلیه‌ی اهدایی شرکت تویوتا ۲۵۰ دستگاه Accessible People Movers را نیز شامل می‌شود که ویژه‌ی پاریس ۲۰۲۴ بازطراحی شده و برای حمل‌ونقل ورزشکاران، بازدیدکنندگان و کارکنان در اطراف ورزشگاه‌ها و دهکده‌ی المپیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
تویوتا Accessible People Movers
این خودروهای برقی با سرعت پایین و قابلیت طی‌کردن مسافت کوتاه، نمونه‌ای از چشم‌انداز «جابه‌جایی همگانی» شرکت تویوتا هستند و به‌طور خاص برای افراد دارای ناتوانی‌های فیزیکی و همچنین ارائه‌ی سرویس‌های نزدیک به مقاصد طراحی شده‌اند.
یکی‌دیگر از نوآوری‌های تویوتا، دستگاه‌های موتور مانندی است که ویلچرهای عادی را به ویلچر الکتریکی تبدیل می‌کنند و آزادی حرکت بیشتری به کاربران می‌دهند. به‌علاوه مجموعه‌ای از اسکوترهای برقی C+Walk S نیز برای حرکت در اماکن و ورزشگاه‌های المپیک در اختیار کارکنان رویداد گذاشته می‌شود.
تویوتا کینتو toyota Konto
سرویس KINTO Share تویوتا، به کاربران اجازه می‌دهد اتومبیل‌های اجاره‌ای موجود در هر پارکینگ را در اپلیکیشن موبایل خود مشاهده و انتخاب کنند. بنابراین ساکنین موقت پاریس درصورت نیاز به وسایل نقلیه می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌های سنگین از خودروهای انعطاف‌پذیر و سازگار با محیط‌زیست استفاده کنند. این راهکار نرخ ترددهای غیرضروری در فواصل طولانی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
تویوتا از سال ۲۰۱۵ با کمیته‌ی بین‌المللی المپیک و پارالمپیک همکاری می‌کند و اولین شریک حمل‌ونقل شهری این رویدادها محسوب می‌شود. تونی استنگوئت رئیس المپیک پاریس ۲۰۲۴ در وبسایت رسمی رقابت‌های جاری نوشت:
همکاری با تویوتا به‌عنوان یکی از شرکای اصلی بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ به ما امکان داده از وسایل نقلیه‌ی فراگیر و بهینه‌ای بهره ببریم که برای همگان قابل‌دسترسی هستند. آن‌ها به ما کمک کردند روی هدف اصلی‌مان را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در تمامی جوانب بازی‌های تابستانی متمرکز بمانیم.

نظر شما