شناسهٔ خبر: 67704013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی استان:

بادهای شرقی استان مرکزی را فرا می‌گیرد / احتمال خیزش گردوخاک تا شنبه هفته آینده

معاون پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی استان: معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: مطابق بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی، بادهای شرقی نقاط مختلف این استان را فرا می‌گیرد. در این راستا هشدار شماره 23 اداره‌کل هواشناسی استان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رضا مرادی افزود: بر اساس این پیش‌بینی‌ها، تداوم وزش بادهای شرقی در بیابان‌های مرکزی کشور به ویژه نواحی بیابانی شرق قم، پتانسیل خیزش و انتقال گردوخاک از این نواحی به استان مرکزی و همچنین وزش باد در ساعات بعدازظهر در استان، وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: این وضعیت موجب خیزش گردوخاک محلی در نواحی مستعد استان به ویژه مناطق حاشیه و بستر خشکیده تالاب میقان می‌شود. کاهش دید افقی و کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا را در پی خواهد داشت. در برخی از ساعات تا پایان روز شنبه هفته آینده به ویژه در ساعاتی از روز جمعه پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: آسمان این استان در بازه زمانی 5 روز آینده، صاف تا کمی ابری و غبارآلود، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین دمای هوا در نقاط مختلف استان مرکزی تا روز شنبه هفته آینده نوسان محسوسی ندارد.

مرادی به میزان بارندگی‌های استان مرکزی در بازه زمانی سال زراعی جاری اشاره داشته و تصریح کرد: در سال زراعی جاری از بازه زمانی ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون 262.5 میلیمتر بارندگی در این استان به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام/

نظر شما