شناسهٔ خبر: 67703898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز کشاورزی در بجنورد شناسایی شد

بجنورد-ایرنا-  فرمانده یگان حفاظت امور اراضی خراسان شمالی گفت: ۱۹ مورد ساخت ‌و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی شهرستان بجنورد در هفته اخیر شناسایی شد.  

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی مدیریت امور اراضی خراسان شمالی، سرهنگ حسین سجادی روز چهارشنبه اظهار کرد:‌ در راستای روند نظارت دقیق و مستمر بر زمین های کشاورزی حاشیه شهرستان بجنورد این ساخت و سازهای غیرمجاز شناسایی و اخطار لازم برای توقف صادر شد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی خراسان شمالی افزود: آحاد مردم می‌توانند با ارایه گزارش های خود به سامانه ۱۳۱ این یگان را در راستای حفاظت از زمین های کشاورزی کمک کنند.

سجادی ادامه داد: از همه کشاورزان تقاضا می شود قبل از اقدام به تغییر کاربری و ساخت و ساز نسبت به استعلامات و مجورزهای لازم اقدام کنند تا مشمول اخطار و برخورد با عملیات خود نشوند.

وی با اینکه اکنون گشت حفظ کاربری در شهرستان فعال است گفت: انتظار می رود کشاورزان برای هر گونه تغیر در زمین های کشاورزی جهت راهنمایی به جهاد کشاورزی مراجعه کنند و یا در صورت مشاهده تغییر کاربری غیر مجاز با سامانه ۱۳۱ تماس حاصل کنند.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی خراسان شمالی اظهار کرد: این سامانه تلفنی آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز کشتزار ها و باغ ها است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در راستای حفظ و صیانت از زمین های کشاورزی و جلوگیری از هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیر مجاز آنها در کل کشور راه اندازی شده است گفت: این سامانه در شهرستان بجنورد دارای گشت ها و بازرسی های مستمر است که توسط اداره امور اراضی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان بجنورد ۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۷۰ درصد از این سطح دیم و ۳۰ درصد آبی است که از مجموع این اراضی ۱۱ هزار و ۵۷۶ هکتار بخش زراعی آبی و ۳۹ هزار و ۷۸۵ زراعی دیم است.

شهرستان بجنورد با بیش از ۳۰۰ هزار نفر ۱۷ هزار خانوار آن بهره بردار بخش کشاورزی هستند.

نظر شما