شناسهٔ خبر: 67703812 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پلمب ۱۰۷ بنگاه معاملات املاک متخلف در کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: از زمان آغاز طرح نظارت بر مشاوران املاک، حدود ۱۳۰۰ مورد بازرسی در سطح استان انجام شده است و ۱۰۷ واحد که تخلف آن‌ها محرز بود، پلمب شد. مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: از زمان آغاز طرح نظارت بر مشاوران املاک، حدود ۱۳۰۰ مورد بازرسی در سطح استان انجام شده است و ۱۰۷ واحد که تخلف آن‌ها محرز بود، پلمب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ جهانگیر الیاسی با اشاره به وجود ۴۳۳۳ واحد مشاور املاک در استان کردستان اظهار کرد: نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک در سطح شهرهای استان برای کنترل بازار مسکن و جلوگیری از تخلفات احتمالی از جمله صادر نشدن کد رهگیری و درج نشدن نرخ‌نامه از اهداف طرح بازرسی از مشاوران املاک است.

وی افزود: هم‌زمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز به‌طور مستمر عملکرد این صنف رصد شده که می‌توان به حدود ۱۳۰۰ مورد بازرسی اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: از مجموع بازرسی‌های انجام شده، تعدادی موارد تخلف و تعدی از قانون مشاهده شده که منجر به پلمپ ۱۰۷ واحد متخلف، صدور ۱۶۵۹ مورد اخطار (تعدادی از بنگاه‌ها بیش از یک بار اخطار دریافت کرده‌اند) تشکیل ۶۰ مورد پرونده تعزیراتی و جریمه تعدادی از مشاوران املاک به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال شد.

الیاسی گفت: بازرسی‌های مستمر از مشاوران املاک با هماهنگی و همراهی سازمان صمت استان ادامه خواهد داشت.

نظر شما