شناسهٔ خبر: 67703753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ماجرای مسمومیت حدود ۸۰۰ نفر در گلوگاه چه بود؟

ساری- ایرنا- آلودگی آب یا شربت‌ توزیع شده در گلوگاه در روزهای گذشته منجر به مسمومیت حدود ۸۰۰ نفر از شهروندان شد که همگی با مراجعه به مراکز درمانی و دریافت دارو و سِرُم درمان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، میزان مراجعه به بیمارستان ثامن‌الائمه(ع) گلوگاه، مرکز خدمات جامع سلامت این شهر و یکی از بیمارستان‌های استان گلستان در روزهای گذشته به شکل چشمگیری افزایش یافت. مراجعه هایی که همگی یک نشانه مشترک داشتند: مسمومیت غذایی.

صدها نفر از شهروندان گلوگاهی که در چند روز اخیر در مسیر میدان امام(ره) تا محدوده چهار راه پهلوان تا شبکه بهداشت و درمان این شهر آب و شربت نوشیده بودند ساعتی بعد دچار دل‌درد و دیگر نشانه‌های مسمومیت شدند، تا جایی که برخی از آن‌ها کارشان به مرکز درمانی کشیده شد.

پس از معاینه اولیه این افراد نیز مشخص شد وجه اشتراک همه آنان نوشیدن آب و شربت در محدوده مشخصی از شهر است. موضوعی که مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه نیز آن را تایید کرده است.

به گفته ابراهیم خادملو، از ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۲۵ تیر مراجعاتی با نشانه های مسمومیت به مراکز درمانی گلوگاه ثبت شد که حدود ۲۴ ساعت، یعنی تا حوالی عصر روز گذشته ادامه داشت.

این مقام مسوول از مراجعه ۸۰۰ نفر با نشانه‌های مسمومیت به بیمارستان ثامن‌الائمه(ع) گلوگاه، «مرکز خدمات جامع سلامت گلوگاه یک» و بیمارستان بندرگز در استان گلستان خبر داد و عنوان کرد که بر پایه اظهارات مراجعان، علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت ایستگاه های مسیر میدان امام(ره) تا مسیر چهارراه پهلوان است.

ماجرای مسمومیت حدود ۸۰۰ نفر در گلوگاه چه بود؟

بنا به اظهار خادملو، همه مراجعان پس از دریافت دارو و تزریق سرم به صورت سرپایی درمان شدند و هیچ موردی از بستری و وخامت حال آنان در مراکز درمانی ثبت نشد.

اهمیت موضوع سبب شد که برای بررسی دلایل این رخداد، نشست شورای تامین شهرستان برگزار شود و ۲ مصوبه نیز داشته باشد؛ نخست بررسی همه فرضیه‌های مسمومیت شهروندان و دوم نیز الزامی شدن دریافت مجوز رسمی از فرمانداری.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه، در نشست شورای تأمین شهرستان تصویب شد که در درجه نخست جزییات مسمومیت در مسیرهای ذکر شده با در نظر گرفتن همه فرضیه ها در همکاری نیروی انتظامی، تعزیزات، بهداشت و درمان، اماکن و فرمانداری بررسی شود و فعالیت ایستگاه‌های بدون مجوز رسمی از فرمانداری ممنوع شود.

به گزارش ایرنا ۲۹ مهر ۱۳۹۴ بیش از ۲۵۰ نفر از عزاداران حسینی(ع) در چالوس به علت خوردن غذای مسموم به مراکز درمانی این شهرستان اعزام شدند که ۱۳۴ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری و بقیه آن‌ها به صورت سرپایی درمان شدند.

آبان همان سال نیز در سوادکوه تعدادی از عزاداران به دلیل مصرف غذای فاسد شده مسموم شدند.

نظر شما