شناسهٔ خبر: 67703324 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنرانی نتانیاهو در کنست در میانه اعتراض و نگاه تمسخرآمیز نمایندگان اپوزیسیون + فیلم

تهران-ایرنا- سخنرانی تکراری امروز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنست (پارلمان) در دفاع از عملکردش در جنگ علیه نوار غزه و حمله او به جریان اپوزیسیون با نگاه تمسخر آمیز نمایندگان این جریان و اعتراض آنها روبرو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، بنیامین نتانیاهو در میان نگاه تمسخر آمیز سران و نمایندگان جریان مخالف در کنست، از ادامه حملات نظامی به نوار غزه برای آنچه به زعم خود «پیروزی مطلق» بر حماس خواند، سخن گفت و مدعی شد که فشارهای نظامی بر این جنبش باعث بهبود شروط مذاکره برای دستیابی به توافق مبادله اسیران شده است.

نتانیاهو خطاب سران و نمایندگان جریان اپوزیسیون گفت که اگر شما در قدرت بودید، خیلی قبل تر به توافق و خواسته های حماس تن می دادید و مسیر شما شکست و ناکامی است و شما می خواهید من حالا به سوالات شما پاسخ دهم و جنگ را هم اداره کنم. وقت برای پاسخ به شما بعدا هست و الان وقت اداره جنگ و از بین بردن حماس است. شما نباید به من فشار بیاورید زیرا فایده ای برای شما ندارد.

این گفته های نتانیاهو باعث متشنج شدن دوباره فضای کنست و اعتراض نمایندگان جریان مخالف به نتانیاهو و تشویق حامیان او در کنست شد.

جریان اپوزیسیون تاکنون بارها نتانیاهو را عامل شکست رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر 2023 میلادی (15 مهر 12402) از مقاومت فلسطین در جریان عملیات طوفان الاقصی دانسته و تاکید کرده است که نتانیاهو به جنگ بدون دستیابی به اهداف آن یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه ادامه می دهد و فقط به فکر باقی ماندن در قدرت به منظور جلوگیری از محاکمه شدن به خاطر پرونده های فساد خودش است.

سران جریان اپوزیسیون تاکید می کنند که نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به سوی نابودی و پرتگاه سوق می دهد و خواهان کناره گیری او از قدرت هستند.

نظر شما